مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای امسال ۶۰۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در استان با هزینه۹۲۰ میلیارد ریال، به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۹ یک هزار و ۸۱۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق اصلاح شده است، اظهار داشت: عملیات تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در استان تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

او با بیان اینکه از پنج هزار و ۸۲۰ کیلومتر شبکه سیم مسی و فشار ضعیف در استان، ۲ هزار و ۱۴۵ کیلومتر آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده است، افزود: پارسال نیز یک هزار و ۲۰۴ کیلومتر شبکه سیم مسی با یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه، به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان، اصلاح هر کیلومتر شبکه فشار ضعیف را نیازمند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اعلام کرد و گفت: تمام شبکه سیمی برق شهرستان‌های کامیاران و بخش شهری شهرستان‌های دیواندره، دهگلان و سروآباد به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

لهونیان افزود: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار، ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز است.

 ۶۸۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.