مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای امسال ۹۳۸ دستگاه استخراج رمز ارز در استان کشف و از هدررفت حدود سه مگاوات برق جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: با کشف و ضبط این تعداد دستگاه ماینر، از تلفات حدود سه مگاوات انرژی جلوگیری به عمل آمد که نقش اساسی در تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان کردستانی دارد.

او افزود: دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال، تجهیزاتی پرمصرف است و بار زیادی را به شبکه توزیع برق کشور وارد می‌کند و در شرایط کنونی که تقاضا برای برق از میزان تولید آن در کشور پیشی گرفته است، استفاده از این دستگاه‌ها ظلم در حق مردم و فشار مضاعف بر شبکه توزیع است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان بر ضرورت برخورد با استفاده کنندگان از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال تاکید و اضافه کرد: شرکت توزیع برق استان به صورت جدی در حال رصد فعالیت و شناسایی مراکز غیر مجاز در استان بوده و با همکاری خوب مراجع قضایی و انتظامی با متخلفان برخورد خواهد شد.

لهونیان افزود: به کسانی که در شناسایی و گزارش مراکز (دستگاه‌های) غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال به شرکت توزیع برق استان کمک کنند، به تناسب میزان استفاده غیرقانونی از برق، بین سه تا ۲۰۰ میلیون ریال پاداش پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه مشترکان می‌توانند با مشاهده هر گونه دستگاه ماینر مراتب را به شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰، پلیس ۱۱۰ یا ۱۲۱ واحد اتفاقات برق اطلاع دهند،گفت: شرکت برق مجوزی برای استفاده از ماینر در سطح استان صادر نکرده است و این ممنوعیت تا ۱۵ شهریور و پایان پیک مصرف ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان خواستار همکاری مشترکان برای مدیریت شبکه و مدیریت بهینه انرژی شد و اظهار داشت: به دلیل کاهش توان نیروگاه‌ها در سطح کشور و تداوم گرمای هوا، مشترکان به صورت بهینه از وسایل سرمایشی استفاده کنند.

در حال حاضر ۶۸۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: برق ، استخراج رمز ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.