معاون وزیر دفاع یونان سیاست‌های واشنگتن که بر منطق زورگویی است را با سیستم جهانی در تضاد دانست و افول قدرت آمریکا را ادامه دار خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، معاون وزیر دفاع ملی و نماینده پارلمان یونان اعلام کرد: افول قدرت آمریکا پس از شکست در افغانستان، ادامه خواهد داشت چرا که سیاست واشنگتن مبنی بر تحمیل چشم انداز دموکراسی به کشور‌های دیگر آن هم با منطق زورگویی است و این با سیستم جهانی چند قطبی جدید در تضاد است. 

کوستاس ایسیهوس، معاون اول وزیر دفاع ملی یونان و نماینده پارلمان این کشور در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: سقوط ناگهانی و غیر منتظره اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان ناشی از این واقعیت است که نیرو‌های اشغالگر تحت رهبری آمریکا در افغانستان هرگز از حمایت اکثریت مردم افغانستان برخوردار نبودند. 

وی اضافه کرد: آمریکا باید می‌دانست که ارزش‌های دموکراتیک را هرگز نمی‌توان با استفاده از مداخله نظامی، روش‌های اشغالگرانه و به بهانه اعطای حقوق اجتماعی و سیاسی برابر به مردم افغانستان، از واشنگتن و غرب وارد کرد.

معاون وزیر دفاع یونان تاکید کرد: شکست مستمر اقدامات آمریکا در افغانستان نشان دهنده تناقضات بزرگ در ذات سیاست‌های امپریالیستی است که از سوی آمریکا انجام می‌شود. سیاست خارجی واشنگتن با وضعیت بین المللی چندقطبی جدید در تناقض است. موضع آمریکا در قبال دیگر کشورها، هیچ ارتباطی با قواعد دیپلماسی ندارد و حداکثر ریاکاری را نشان می‌دهد. فروپاشی هیمنه قدرت در آمریکا ادامه خواهد داشت.

ایسیهوس با اشاره به چندین شکست عمده آمریکا در دهه‌های اخیر، افزود: مداخله نظامی ۱۹۶۱ در کوبا با هدف سرنگونی دولت فیدل کاسترو، شکست تحقیرآمیز در ویتنام، حمله به عراق و نابودی لیبی به عنوان یک دولت مستقل و تبدیل آن به املاک فئودالی قرون وسطایی اتحاد آتلانتیک شمالی، همه نشان از افول قدرت آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
تفکرات ظالمانه و زور مایانه آمریکا بایستی با خفت وخواری به زباله دان تاریخ بپیوندد آمریکائیها با تحریم داروئی و غذائی ملتهای آزاده جهان کمال حقارت و پستی خود را به نمایش گذاشتند و آنها مستحق فروپاشی و ذلت هستند .
آخرین اخبار