ادعای یک گروه هکر ناشناس؛ فروش اطلاعات ۷۰ میلیون مشترک AT&T

بعد از اینکه اطلاعات میلیون‌ها مشتری T-Mobile به سرقت رفت، یک گروه ناشناس ادعا کرد که داده‌های کاربران AT&T را به فروش می‌رساند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از gizmodo، سایت RestorePrivacy اعلام کرد که ShinyHunters، هکر معروف، لیستی از اطلاعات مشتریان شرکت AT&T شامل نام، شماره تلفن، شماره امنیت اجتماعی، DOB، آدرس خانه و موارد دیگر را در بازار محبوب وب تاریک RaidForums، منتشر کرده است.

شرکت AT&T

هکر‌ها چقدر باج می‌خواهند؟

این مجرمان سایبری برای کل پایگاه داده ۱ میلیون دلار درخواست کرده و بخش‌هایی از داده‌ها را به ازای هر قطعه ۳۰ هزار دلار می‌فروشند، مخابرات قانونی بودن داده‌ها را رد کرده است. سخنگوی AT&T به Gizmodo گفت: بر اساس تحقیقات ما، به نظر نمی‌رسد اطلاعاتی که در یک اتاق گفتگوی اینترنتی ظاهر شده است از سیستم‌های ما باشد.

به هر حال بعد از اینکه مخابرات داده‌ها را تکذیب کرد، این شرکت در ایمیل بعدی به BleepingComputer، درباره اینکه آیا می‌توان داده‌ها را از شخص ثالث به سرقت برد، گفت: با توجه به اینکه این اطلاعات برای مشتریان ما نیست، نمی‌توانیم حدس بزنیم که معتبر بوده یا از کجا آمده است. در گذشته نیز گروه ShinyHunters، سیستم عامل‌هایی مانند مایکروسافت، Mashable و تعدادی دیگر را هدف قرار داده بود، شیوه کار آن ها سرقت یا خرید تعداد زیادی از داده‌ها و سپس فروش در سایت‌های نا معتبر و ناشناس و درخواست باج‌های کلان است.

هکرهای ناشناس

این حادثه تنها چند روز پس از آن رخ داد که شرکت T-Mobile پرده از حمله سایبری به اطلاعات شخصی ده‌ها میلیون مشتری خود برداشت، به هر حال، مجرمان سایبری با فروش داده‌های سرقت شده از شرکت‌های بزرگ فناوری شهرت یافته اند، یکی از هکر‌ها به RestorePrivacy گفت: ما پاسخ کوتاهی به انکار AT & T داریم، معلوم است تا زمانی که همه چیز را فاش نکنیم شما انکار خواهید کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.