بستری های کرونایی در ۸ شهرستان هرمزگان روند کاهشی دارند و استان در حال عبور از اوج کروناست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان گفت: شمار بستری بیماران کرونایی در ۸ شهرستان هرمزگان در هفته گذشته نسبت به هفته قبل تر روند کاهشی دارد و با این وضعیت فعلی هرمزگان در حال عبور از موج فعلی کروناست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در هفته‌ای که گذشت به نسبت هفته قبل، آمار کرونا در هرمزگان کاهشی نسبی داشت و در این مدت به رغم افزایش ۴ درصدی غربالگری بیماران در استان، ۷ و نیم درصد از شمار مبتلایان به کرونا و ۱۷ درصد از شمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) کاسته شده است.

به گفته نوروزیان، شمار جانباختگان در این مدت ۵ و نیم درصد افزایش داشته است ولی  با رعایت خوب شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم، موارد مثبت و بستری کرونا در همه شهرستان‌های استان بجز ۵ شهرستان روند کاهشی دارد.

او با اشاره به مراحل پایانی پیک کرونا در هرمزگان افزود: با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و همچنین افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا در استان، این روند کاهشی ادامه می یابد و این پیک فعلی با همین روند کاهشی تا پایان شهریورماه پایان می یابد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.