رئیس هیات ژیمناستیک استان سمنان گفت: این هیات با برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزش مربیگری و داوری به صورت مجازی، مانع از بی‌تحرکی و دوری ورزشکاران، مربیان و داوران از تمرین و ورزش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ملیحه فامیلی‌فرد رئیس هیات ژیمناستیک استان سمنان گفت: در یک سال و نیم گذشته به دلیل شیوع کرونا فعالیت‌های ورزشی بسیار محدود شد اما مسابقات ژیمناستیک به مناسبت های ماه رمضان و دهه فجر، در سطح کشوری انفرادی و تیمی به صورت مجازی برگزار شد.

وی افزود: برگزاری مسابقات تیمی به صورت مجازی بسیار دشوار است اما مربیان استان به دلیل علاقه‌مندی در برگزای این مسابقات به ورزشکاران کمک کردند و ۲ تیم از شاهرود در کشور مقام آوردند.

رئیس هیات ژیمناستیک استان سمنان گفت: سال گذشته تیم دختران شاهرود مقام دوم و تیم پسران شاهرود مقام سوم کشوری را کسب کردند و هیات ژیمناستیک استان سمنان نیز از نظر میزان فعالیت رتبه دوم کشور را کسب کرد.

فامیلی‌فرد با اشاره به اینکه هیات ژیمناستیک شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان در دوران کرونا فعالیت خوبی داشتند افزود: گرمسار و سایر شهرستان‌های کوچک استان سمنان حتی در روزهای عادی نیز به دلیل کمبود تجهیزات و سالن‌های اختصاصی فعالیت زیادی در این ورزش ندارند.

وی افزود: استان سمنان ظرفیت میزبانی مسابقات کشوری را دارد و برای میزبانی برنامه‌ریزی شده است اما زمان تحقق آن بستگی به شرایط کرونا دارد.

رئیس هیات ژیمناستیک استان سمنان گفت: هیچ ورزشی در استان سمنان، به ویژه در دوران شیوع کرونا و اوضاع نابسامان اقتصادی موفق به جذب حامی مالی آن طور که باید نمی‌شود و این چالشی بزرگ است.

فامیلی‌فرد با بیان اینکه ژیمناستیک ورزشی زمان‌بر است افزود: امروز اخلاق در ورزش فراموش شده و گاهی پیش آمده است که بعد از چندین سال تلاش یک ورزشکار و رسیدن به سطح بالا، مربی از هیات قهر کرده و باعث هدر رفتن زحمات ورزشکار شده است.

وی بیان کرد: البته گاهی نیز برخی داورها و یا مربیان این رشته با کار رایگان به هیات و ورزشکاران کمک کردند و باعث دلگرمی بودند.

فامیلی‌فرد ابراز داشت: سال‌های پیش از کرونا همواره تعداد ورزشکاران سازمان یافته هیات بین ۲ الی سه هزار نفر و بیشترین تعداد ورزشکاران سازمان یافته متعلق به هیات ژیمناستیک بود اما طبق آمار چند ماه گذشته این تعداد به ۴۷۰ نفر کاهش یافته است.

رئیس هیات ژیمناستیک استان سمنان گفت: اکنون شرایط رو به بهبود است و قطعا تعداد بیمه‌شدگان ژیمناستیک حتی تا ۲ برابر بیشتر شده است.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.