ایمیل استیو جابز کار کردن اپل روی آیفون نانو را تایید می کند

به تازگی ایمیلی از استیو جابز پیدا شده که در آن به طراحی و ساخت آیفونی به عنوان جایگزین آیفون ۴ اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ۹ تو ۵ مک؛ حدود یک دهه پیش شایعاتی مبنی بر اینکه شرکت اپل در حال توسعه جایگزین مقرون به صرفه‌تری برای آیفون ۴ است که آیفون نانو نامیده می‌شد، وجود داشت. اکنون ایمیل‌هایی فاش شده اند که تایید می‌کنند شرکت اپل و استیو جابز در سال ۲۰۱۰ در حال بررسی طراحی‌هایی برای ساخت این آیفون بودند.


بیشتر بخوانید


ماجرای ایمیل‌های استیو جابز

این ایمیل‌ها در دادگاه حقوقی اپل فاش شدند. این دادگاه شامل برگزاری یک جلسه برای تیم اجرایی اپل بود و روی استراتژی این شرکت در سال ۲۰۱۱ و تجزیه و تحلیل عملکرد اپل در سال ۲۰۱۰ تمرکز داشت. جابز در سال ۲۰۱۱ به گوشی آیفون 4S با بهبود امکاناتی مثل دوربین، طراحی آنتن و پردازنده اشاره داشت و همچنین به طرح آیفون نانو با هدف کاهش هزینه هم اشاراتی داشت و عنوان کرد که جانی آیو مدیر طراحی سابق شرکت اپل مدل یا رندر این دستگاه را نشان خواهد داد.

ایمیل استیو جابز کار کردن اپل روی آیفون نانو را تایید می کند

البته اطلاعات زیادی درباره آیفون نانو در ایمیل استیو جابز وجود ندارد. درخصوص استراتژی ۲۰۱۱ اپل نیز ایجاد یک مدل ارزان قیمت آیفون براساس آیپد تاچ براز و جایگزینی 3GS در دستور کار اپل است، اما هنوز مشخص نشده که منظور از این طرح همان آیفون نانو است یا درباره دستگاه متفاوت دیگری صحبت شده است.

ایمیل استیو جابز کار کردن اپل روی آیفون نانو را تایید می کند

باید یادآور شد که اپل برند نانو را کنار گذاشت و تولید آیپاد آن را نیز در سال ۲۰۱۷ متوقف کرد. البته که تصور یک دستگاه ارزان‌تر و کوچک‌تر در سال ۲۰۱۱ و آن زمان که آیفون ۴ نمایشگر کوچک ۳.۵ اینچی بهره می‌برد، جالب به نظر می‌رسد. آیفون نانو، تنها محصول مرموز اپل نبوده و نیست و قبل از فاش شدن این ایمیل احتمال عرضه دستگاهی دیگر با همین برند وجود داشت. استیو جابز در ۵ آگوست ۲۰۰۷ در ایمیلی گفته بود که اپل تولید دستگاه سوپر نانو را در دست دارد که نسخه توسعه یافته آیپاد نانو است و قرار بود در نیمه اول سال ۲۰۰۸ به بازار بیاید. با وجود این ایمیل هم، در آن بازه زمانی هیچ دستگاهی با عنوان آیپد نانو به بازار نیامد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار