نماینده استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ترویج فرهنگ عاشورا پیش نیاز نهضت مهدوی (عج) است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام دیر باز نماینده استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در جمع عزاداران حسینی در چالدران گفت: فرهنگ نهضت عاشورا که زمینه ساز احیای اسلام ناب محمدی شد باید در ترویج آن که پیش نیاز قیام و نهضت مهدوی است تلاش کنیم.

وی با قدر دانی از آحاد مردم در آیین‌های عزاداری امام حسین (ع) بر زنده نگه داشتن قیام عاشورا تاکید کرد و گفت: تفکر عاشورایی، حماسه حسینی و رسالت زینبی باید در جای جای دنیا ترویج یابد.

حجت الاسلام دیر باز با بیان اینکه مکتب حیات بخش سالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین (ع) منشاء پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است افزود: ماه محرم بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.

امام جمعه چالدران نیز واقعه عاشورا را نقطه عطفی در تاریخ بشریت دانست و گفت: مکتب امام حسین (ع) درس‌های آزادگی و عزت طلبی و نفی از هر گونه استکبار را به ما یاد داد.

حجت الاسلام محمد زاده هدف اصلی قیام امام حسین (ع) را اصلاح جامعه اسلامی و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت ماه محرم بهترین فرصت برای انتقال معارف اهل بیت (ع) برای نسل جوان است و باید با تکیه بر قران و عترت نسبت به تعمیق ایمان و عبودیت حاد مردم تلاش کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.