قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۲۱ درصد افزایش به ۶۶ دلار و ۵۹ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که سرمایه گذاران همچنان نگران تضعیف تقاضای جهانی نفت به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا و تقویت دلار هستند، قیمت نفت پس از ۶ جلسه کاهش متوالی امروز شاهد اندکی افزایش بود.

بازار نفت در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش بود، اما از اوایل ماه جولای تاکنون حدود ۱۵ درصد افت را تجربه کرده است. موج اخیر شیوع ویروس کرونا در کشور‌های جهان سبب محدود شدن سفر‌ها و افت فعالیت‌های اقتصادی شده و این در حالی است که تولیدکنندگان عمده نفت در حال آماده شدن برای افزایش عرضه خود هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۴ سنت، معادل ۰.۲۱ درصد افزایش به ۶۶ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۴۰ سنت معادل ۰.۶۳ درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۹ سنت رسید.


بیشتر بخوانید:


قیمت هر دو شاخص نفتی تا قبل از امروز شاهد یک کاهش شش روزه متوالی بود که طولانی‌ترین دوره افت قیمت از فوریه ۲۰۲۰ به شمار می‌رود.

ارزش دلار به بالاترین رقم‌های ۹ ماه گذشته رسیده است. تقویت دلار موجب گران تر شدن نفت برای خریدارانی می‌شود که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، نفت خام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار