راند پایانی نبرد Epic و اپل؛ دادگاه فدرال استرالیا تعیین کننده برنده این جدال

شرکت اپیک گیمز در ادامه درگیری هایش با غول‌های فناوری این بار شکایتی را علیه اپل در استرالیا ثبت کرد که قرار است جلسه نهایی رسیدگی به این پرونده نوامبر ۲۰۲۲ برگزار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از appleinsider، پس از بررسی شکایت اپیک گیمز علیه اپل در استرالیا، دادگاه فدرال آن کشور زمان برگزاری جلسه مشروط را نوامبر ۲۰۲۲ تعیین کرد، همچنین به گفته ZDNet، نی پرام، دادستان استرالیایی پس از شنیدن استدلال‌های دو طرف در جلسه رسیدگی به پرونده گفت که دیگر نمی‌خواهد پیگیری این ماجرا به تعویق بیفتد.

شکایت Epic علیه اپل

در ماه آوریل، پرام به اپل سه ماه فرصت داد، زیرا دادگاه منتظر نتیجه پرونده موازی Epic در ایالات متحده بود، چهار ماه قبل نیز، شرکت اپل برای رد پرونده مشابه در دادگاه کالیفرنیا، درخواست تجدید نظر و فرجام خواهی کرده بود که البته بعد از پیگیری‌های Epic تصمیم قاضی در ماه ژوئیه لغو شد، این سازنده بازی کامپیوتری گفت که مسائل مربوط به سیاست عمومی در بازی مهمتر از تشریفات قضایی است. پرام همچنین به مسئولان اپل گفت که باید یک درخواست رسمی برای تحقیقات بیشتر و لغو رسیدگی به دادگاه ارائه کنند در غیر این صورت، او قصد ندارد روند بررسی پرونده را به تاخیر بیندازد.

شرکت اپل

جالب اینجاست که اپیک گیمز به تازگی یک پیوست به شکایت خود علیه Google در ایالات متحده اضافه کرد که نشان می‌دهد گوگل گزینه خرید سهام Tencent از Epic را بررسی کرده است، اسناد دادگاه قبلی تلاش گوگل را برای خرید شرکت Epic، نشان داد.

دلیل درگیری اپیک گیمز و اپل

این توسعه دهنده بازی‌های ویدئویی در ماه آگوست یک گزینه پرداخت جایگزین درون برنامه‌ای را برای بازی بسیار محبوب خود "Fortnite" اجرا کرد و از سازوکار کمیسیون App Store صرف نظر کرد و اپل نیز این برنامه را به دلیل سرپیچی از توافقنامه توسعه دهندگان حذف و حساب توسعه دهندگان Epic را غیرفعال کرد که باعث ایجاد انگیزه قانونی Epic برای شکایت شد، این شرکت  شکایت‌هایی علیه اپل در  ایالات متحده و بریتانیا انجام داده است، اگرچه یکی از آن ها در ماه فوریه رد شد.

اپیک گیمز


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار