رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: رکورد تعداد بیماران بد حال و تحت مراقبت در آی سی یو مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری شکسته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ویروس به لحاظ تعداد بیماران بدحال رکورد زده ایم و در حال حاضر بیش از ۸۰ بیمار بد حال در بخش‌های مراقبت ویژه تحت درمان هستند.

او افزود: به لحاظ تعداد بیماران بستری و تعداد بیماران بد حال در شرایط بسیار سختی قرار داریم و تعداد بیماران بستری دائم و تعداد کسانی که بصورت بستری موقت در حال درمان هستند نیز افزایشی است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: ورودی بیمارستان‌های استان کماکان افزایشی است و بیمارانی که مراجعه دارند کسانی هستند که درمان ساده سرپایی را دریافت و پاسخ مناسبی نگرفته اند و اکثر بیماران گرفتار و بدحال هستند.

او با بیان اینکه بیماری کرونا بیماری پیشرونده‌ای و کاملا تنفسی است و ریه‌ها را گرفتار می‌کند و بیمار قبل از فوت چند روزی بدحال می‌شود گفت: ممکن است بیمار همزمان با کووید ۱۹ دچار عارضه دیگر همچون قلبی شود و فوت کند.

شیرانی افزود: البته مدارک و مستنداتی هم وجود دارد که در برخی موارد نادر بیماری کووید ۱۹ سکته قلبی را تشدید می‌کند که این مستندات قطعی نیست و نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار