عشق و ارادت خالصانه مردم بشرویه به سید و سالار شهیدان و عزاداری های آنان در ایام محرم، سبب شده تا این شهر به حسینیه خراسان جنوبی معروف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در جغرافیای عشق به حسین (ع) شهر کوچکی وجود دارد که جنس عزاداری در آن فرق دارد؛ شهری ۲۰ هزار نفری که در ایام عزاداری سیدالشهدا بالاتر از سیاهی برای آن رنگی نیست.

فرهنگ عاشورایی مردمان بشرویه این شهر را به حسینیه خراسان جنوبی تبدیل کرده است.

یکی از شهروندان بشرویه ای می گوید: در دهه اول محرم همه در بشرویه کسب و کارهای خود را تعطیل می کنند و تنها به عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) می پردازند.

او ادامه می دهد: در شرایط کنونی و با توجه به شیوع بیماری کرونا، مردم بشرویه چون گذشته پرشور اما با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در مجالس عزاداری شرکت می کنند.

وقتی کرونا از عشق به حسین (ع) نمی کاهد

این روزها اگرچه کرونا برخی مراسم آیینی را در بشرویه محدود کرده اما از عشق و ارادت مردم این شهر به سرور و سالار شهیدان نکاسته است.

تجلی عاشورایی را در دهه نخست محرم در بشرویه می‌توان به نظاره نشست؛ شهری که در آن همه عاشق و سینه چاک حسین (ع) هستند.

حجت الاسلام رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی پویشی را با عنوان ایران مشکی پوش راه اندازی کرده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: علاوه بر این برای هر استان نیز یک شهر با عنوان شهر مشکی پوش در نظر گرفته شده که در خراسان جنوبی، شهر بشرویه که به حسینیه استان معروف است برای این منظور در نظر گرفته شده و مشکی پوش شده است.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که امسال برای فضاسازی‌ها چندین برابر پارسال فعالیت شده است اظهار کرد: این امر همچنان ادامه دارد و امور مانند قبل انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال بیش از ۲ تا ۳ هزار پرچم با شعار نسل به نسل در پناهت هستیم تهیه شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.