بر اساس اعلام آژانس خاندان سلطنتی ژاپن، امپراتور این کشور، بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را افتتاح می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس خاندان سلطنتی ژاپن امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که ناروهیتو، امپراتور این کشور سه شنبه هفته آینده در مراسم افتتاحیه پارالمپیک توکیو شرکت می‌کند.

انتظار می‌رود، امپراتور ناروهیتو، که حامی افتخاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو است، (مانند بازی‌های المپیک) سه شنبه شب طی مراسمی در ورزشگاه ملی توکیو آغاز رسمی مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ را اعلام کند.

این آژانس اعلام کرد، با وجود حضور امپراتور در مراسم افتتاحیه پارالمپیک توکیو، ملکه ماساکو در مراسم روز سه شنبه در استادیوم ملی شرکت نخواهد کرد، زیرا برگزارکنندگان بازی‌ها تصمیم گرفته اند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعداد شرکت کنندگان را در این مراسم کاهش دهند.

به گزارش کیودو نیوز، امپراتور ۶۱ ساله که روز ۲۳ ماه ژوئیه بازی‌های المپیک را افتتاح کرد، به دلیل استفاده از واژه "گرامیداشت" به جای "جشن" در مراسم افتتاحیه با انتقادات زیادی مواجه شد.گمانه زنی‌ها حاکی از این بود که امپراتور و مقامات آژانس سعی کرده اند با این تغییر واژگان احساسات متفاوت مردم ژاپن در مورد میزبانی المپیک در طول همه گیری کرونا را در نظر بگیرند.

به گفته این آژانس، از آنجایی که بازی های پارالمپیک به دلیل افزایش موارد کرونا در توکیو و دیگر مناطق ژاپن بدون تماشاچی برگزار می‌شود، امپراتور و اعضای خانواده سلطنتی هیچ مسابقه‌ای را از نزدیک تماشا نخواهند کرد.

ناروهیتو، زمانی که ولیعهد بود، بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۱۹۹۸ ناگانو را افتتاح کرده بود.

در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بیش از ۴۴۰۰ ورزشکار قرار است در ۲۲ رشته ورزشی با هم رقابت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار