«گوگوچوری» جودوکار گرجستانی دارنده مدال طلای المپیک ریو به دلیل مشکل اخلاقی از بازی‌های پارالمپیک توکیو اخراج شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،کمیته پارالمپیک گرجستان تأیید کرد که زویاد گوگوچوری به اتهام حمله به نگهبان هتل تیم در پایتخت ژاپن، از بازی‌های پارالمپیک توکیو کنار گذاشته شد.

گزارش شده است که دارنده مدال طلای ریو ۲۰۱۶ نگهبان حدودا ۶۰ ساله هتل محل قرنطینه تیم در توکیو را هل داده و باعث شکسته شدن یکی از دنده‌های او شده است.

به گزارش خبرگزاری کیودو نیوز، گوگوچوری در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و برگزارکنندگان بازی‌ها نیز اعتبارنامه او را باطل کرده اند.
بنا بر گزارش‌های منتشر شده، این حادثه وقتی رخ داد، که نگهبانان هتل درباره سر و صدای زیاد گوگوچوری و دیگر ورزشکاران گرجستانی هنگام صرف نوشیدنی در هتل، به آن‌ها هشدار داده اند.

کمیته پارالمپیک گرجستان با انتشار بیانیه‌ای این اقدام گوگوچوری را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است، "این پرونده مورد بررسی قرار گرفته است و ما با کمال تاسف تأیید می‌کنیم که گوگوچوری در قرنطینه رفتار نامناسبی داشته است.

"ما با کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو همکاری می‌کنیم و متأسفانه اعتبار این ورزشکار به حالت تعلیق در خواهد آمد.

"پس از آن، او به کشور بازگردانده می‌شود و موضوع انضباطی او در گرجستان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گوگوچوری که دارای اختلال بینایی است در رشته جودو و در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم مردان در ریو ۲۰۱۶ موفق به کسب مدال طلا شد. این اولین مدال پارالمپیک گرجستان در تاریخ این بازی‌ها بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار