درک مفاهیم عاشورا، مقصد نهایی عزاداری ها

عاشورا کلاس درسی است برای ما که باید از آن درس های مختلفی را بیاموزیم و آن ها را درک کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شهر رنگ سیاه دارد و در هر گوشه‌ای نوای یا حسین (ع) بلند است و هر کسی به هر شیوه‌ای می‌خواهد قدمی در دستگاه امام حسین (ع) بردارد.

دو کلمه شور و شعور حسینی همواره در ایام محرم مورد توجه بوده است و دائما به این نکته تأکید می‌شود که این دو عبارت باید در کنار یکدیگر باشند تا معنای واقعی خود را پیدا کنند.

مراسم‌های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) علاوه بر اینکه برای اقامه عزا تشکیل می‌شوند، نقش مهمی در آگاه سازی مردم دارند و در زمینه‌های مختلف، چراغ آگاهی را روشن می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی کارشناس مذهبی گفت: شور و اشتیاقی که مردم برای عزاداری دارند، نشان دهنده این است که هنوز یاد حسین (ع) در دل آن‌ها زنده است و هر روز شعله عشق به اهل بیت فروزان‌تر می‌شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: در صورتی که می‌خواهیم به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کنیم، باید سوار بر کشتی نجات شویم که امام حسین (ع) همان کشتی نجات امت است.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: درست است که سینه زنی و عزاداری برای سیدالشهدا (ع) امری پسندیده است، اما باید به این نکته توجه داشت که زمانی این عزاداری‌ها به مقصد نهایی خود می‌رسد که با درک مفاهیم عاشورا همراه باشد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: عزاداران حسینی یکی از مصادیق شعور را که در حال حاضر رعایت نکات بهداشتی برای حفظ جان است را رعایت می‌کنند و این عمل آنان مهر تأییدی است بر اقامه عزای امام حسین (ع) با درک از مفاهیم اساسی عاشورا که باید همیشه مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: در ایام عزا بکوشیم تا با جاری کردن قطرات اشک از چشم، کمی از بار گناهان خود بکاهیم و نام خود را در دفتر عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) ثبت و ضبط کنیم.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.