کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: در برخی نواحی شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان، احتمال رخ‌دادن ناپایداری‌های موقت جوی به صورت محلی وجود دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هادی سالاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا در بیشتر ساعات با وزش باد‌های جنوبی، شرجی و رطوبت هوا در استان به طور نسبی افزایش خواهد یافت و در این مدت غبار محلی، گاهی وزش ملایم باد و در برخی از نقاط مه صبحگاهی، از پدیده‌های غالب در استان خواهد بود.

او افزود: همچنین در این مدت در برخی ساعات با افزایش ابر‌های همرفتی یا محلی، در برخی نواحی شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان، احتمال رخ‌دادن ناپایداری‌های موقت جوی به صورت محلی وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی، آسمان استان را تا فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط افزایش ابر و احتمال وقوع رگبار پراکنده باران گاهی رعدو برق و وزش تند باد لحظه‌ای و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی کرد.

سالاری ادامه داد: جهت وزش باد هم در این مدت، بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و هنگام ناپایداری جوی گاهی بیش از ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او عنوان کرد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید


کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر گفت: اهرم، برازجان و خورموج با ۴۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر‌های استان بوده‌اند.

سالاری بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۵۳ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۴:۰۳، مد دوم ساعت ۲۰:۳۹ و جزر دوم ساعت ۲۳:۳۲ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.