رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: قطعی مدت دار برق باعث ضربه به واحدهای تولیدی در سطح استان البرز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پرهام رضایی، رئیس اتاق بازرگانی البرز در هفتاد و نهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع)، گفت: قطعی مدت دار برق در سطح استان البرز به ویژه در شهرک های صنعتی، سبب توقف تولید و ضربه به واحدهای صنعتی و تولیدی استان شده است.

او افزود: در این مورد طی نشست هفتاد و هشتم شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی البرز، خواسته صنعتگران و فعالان اقتصادی در مورد زیان وارده در اثر قطعی برق را مطرح کردیم اما این مسئله همچنان برای بسیاری از صنعتگران گرفتاری‌های بزرگی ایجاد می کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات امروز در کشور به ویژه البرز با بیش از ۴ هزار واحد صنعتی، گرفتاری های ایجاد شده به دنبال اعمال خاموش‌های مدت دار است.

او افزود: در نشست استاندار با وزارت نیرو برای رفع بخشی از این مشکلات تلاش شده است اما هنوز قطعی برق به مدت ۷ تا ۸ ساعت در روز سبب خسارت‌های بالا به واحدهای صنعتی استان شده است.

رضایی گفت: طبق ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار اگر خسارتی ناشی از بروز مشکل در زیرساخت هایی مانند برق به واحدهای صنعتی وارد شود باید این خسارت‌ها از جانب دولت جبران شود، در حال حاضر که حجم بالایی از مواد اولیه واحدهای تولیدی در اثر خاموشی‌های طولانی مدت از بین رفته است این سوال اساسی مطرح می شود که متولی پرداخت خسارت به این واحدهای صنعتی کیست؟

او با تاکید بر این که قطعی مدت دار برق سبب موجی از نارضایتی در شهرک‌های صنعتی شده است، افزود: مکاتبات متعددی از سوی تولیدکنندگان و صنعتگران استان به اتاق بازرگانی ارسال شده است و ملاقات های حضوری زیادی در این مورد با صنعتگران داشته ایم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به این که استاندار و معاون اقتصادی استانداری برای رفع خاموشی در شهرک های استان پیگیرهای لازم  را داشته اند، گفت: در این زمينه باید به راهکار مناسبی دست پیدا کنیم و به نحوی برنامه ریزی شود که سال‌های آینده در چنین روزهایی دچار این مشکلات نشویم.

او افزود: البرز قطب صنعتی است و واحدهای بزرگ صنعتی زیادی در این استان فعالیت دارد که باید در تمامی زمینه‌ها از جمله تامین زیرساخت‌هایی مانند تامین برق حمایت شوند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.