اپل یکی از نقص‌های سیستم عامل iOS ۱۵ را برطرف می‌کند

شرکت اپل، به کاربران این امکان را می‌دهد که در بروزرسانی جدید iOS ۱۵ از نسخه قدیمی سافاری استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از gizmodo، بسیاری از امکانات iOS ۱۵ در سطح قابل قبولی هستند، اما طراحی مجدد Safari با تصورات مسئولان اپل متفاوت بود. با این حال، به نظر می‌رسد که شرکت اپل در حال بررسی بازخورد ها است چرا که ششمین نسخه سیستم عامل بتا iOS ۱۵ در حال حاضر به کاربران این امکان را می‌دهد که Safari قدیمی را بازگردانند.

نسخه قدیمی Safari

به عنوان یادآوری، بخش Safari به عنوان قسمتی از پروژه سیستم عامل بتا iOS ۱۵ طراحی مجدد عمده‌ای را دریافت کرد که به عنوان مثال برای سهولت استفاده از یک دست، نوار جستجو به پایین صفحه منتقل شد ولی سرجایش باقی نمی‌ماند و بسته به کاری که انجام می‌دادید بین بالا و پایین صفحه حرکت می‌کرد، همچنین سایر عملکرد‌های کلیدی مانند دکمه بارگذاری مجدد، در منو‌های ناخواسته پنهان شده بودند. در پیش نمایش iOS ۱۵، طراحی مجدد Safari یکی از معدود ویژگی‌هایی بود که به نظر می‌رسید اپل از آن غافل شده است.

برخی از اصلاحات نسخه بتا iOS ۱۵

به نقل از ایندیپندنت، اپل پس از واکنش کاربران به قابلیت‌های نسخه بتا، اصلاحات کوچکی را در به روز رسانی‌های آن انجام داده است که می‌توان به ثابت ماندن نوار جستجو در پایین صفحه اشاره کرد. با این حال، آخرین به روز رسانی در حال حاضر به کاربران اجازه می‌دهد تا حالت "Single Tab" را انتخاب کنند که ایندیپندنت می‌گوید عملاً این همان نسخه قدیمی Safari با نوار جستجو در بالا است.

البته اپل شرکتی است که بخاطر توجه به علایق مخاطبان گا‌ها در بروزرسانی خدمات و محصولاتش چنین رفتاری را انجام می‌دهد، به عنوان مثال وقتی اپل تصمیم گرفت که اتصالات هدفون هوشمند خود را به پایان برساند، با واکنش عمومی شدیدی مواجه شد که در آن زمان، فیل شیلر گفت: دلیل این کار به یک کلمه خلاصه می‌شود؛ شجاعت. متأسفیم، ممکن است از کار‌هایی که انجام داده ایم خوشتان نیاید، اما وقتی می‌گوییم بهترین کار است به ما اعتماد کنید چرا که این تقریباً موضع اپل در مورد تغییرات و طراحی‌های مجدد محصولات بوده است.

سیستم عامل iOS ۱۵

سال گذشته نیز وقتی صحبت از صفحه کلید‌های پروانه‌ای شد، این شرکت به طور ناگهانی تغییر موضع داده و به سوئیچ‌های قبلی لپ تاپ‌های خود بازگشت. به هر حال این واقعیت که اپل یک گزینه جداگانه برای کاربران در نظر گرفته است، تغییر عمده‌ای در استراتژی معمول آن‌ها ایجاد می‌کند حتی اگر این استراتژی مورد استقبال همه افراد قرار نگیرد.

مارک گورمن، پیش بینی کننده اتفاقات اپل می‌گوید: خوشحالم که در حال حاضر گزینه‌ای برای بازگشت به نوار آدرس Safari قدیمی در iOS ۱۵ وجود دارد، اما این ایده که اپل دو UI مختلف را به عنوان تنظیمات ارائه بدهد، خواست Apple نیست. البته هنوز همه این موارد در مرحله آزمایشی نسخه بتا است چرا که آخرین انتشار عمومی سیستم عامل iOS ۱۵ به احتمال زیاد ماه آینده خواهد بود، زمانی که انتظار می‌رود اپل گوشی هوشمند  آیفون ۱۳ و سایر ابزار‌های نسل بعدی را عرضه کند.

گوشی هوشمند آیفون

حال باید تا آن موقع منتظر استراتژی شرکت اپل باشیم و ببینیم که این غول فناوری چه تصمیمی برای آینده سیستم عامل iOS ۱۵ خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار