انبوه سازی تراشه در آمریکا با ساخت شرکت جدید TSMC

شرکت تراشه سازی TSMC در تلاش برای ساخت کارخانه‌ای جدید برای استقلال بیشتر آمریکا در زمینه تراشه است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بزرگترین کارخانه مستقل تراشه سازی جهان TSMC، در حال ساخت تاسیساتی در فینیکس، آریزونا است که قرار است تا سال ۲۰۲۴ تراشه‌های ۵ نانومتری تولید کند. این تغییر مدیریت بزرگی را می‌طلبد که به طور بالقوه می‌تواند منجر به تاخیر در تکمیل تاسیسات جدید شود. مانند هر نوع تراشه دیگر این شرکت و باید اطمینان حاصل کند که امکانات تولید آن شامل اتاق‌های تمیز است که در آن‌ها هیچ گونه آلودگی وجود ندارد که بتواند فرآیند تولید تراشه را آلوده کند.

شرکت Jiangxi Hantang که ادغام شده با این شرکت است، قصد دارد کارخانه جدید TSMC آریزونا را به یک اتاق تمیز مجهز کند. اما این شرکت در میانه تغییرات عمده مدیریتی قرار دارد که توسط بزرگترین سهامداران آن رهبری می‌شود.

هنگامی که کارخانه آریزونا باز می‌شود، تولید انبوه با استفاده از گره فرایند ۵ نانومتری انجام می‌شود. پیش بینی می‌شود این تسهیلات ماهانه ۲۰۰۰۰ ویفر تولید کند. اما زمزمه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه TSMC با استفاده از گره فرایند ۳ نانومتری تراشه تولید می‌کند در حالی که خروجی را تا ۱۰۰۰۰۰ ویفر در ماه افزایش می‌دهد؛ و اگر تقاضا نیاز داشته باشد، ممکن است ایالات متحده از TSMC بخواهد به جای تنها یک کارخانه، ۶ کارخانه در ایالت‌ها بسازد. این موضوع توسط رئیس لیک (مارک) دیین، رئیس TSMC تأیید شده است.

انبوه سازی تراشه در آمریکا با ساخت شرکت جدید TSMC

هزینه ساخت کارخانه جدید TSMC چقدر است؟

هزینه ساخت این کارخانه ۱۲ میلیارد دلار خواهد بود و هدف اصلی ساخت این شرکت خودکفایی آمریکا در ساخت تراشه است. در حال حاضر، شرکتی مانند اپل ممکن است تراشه‌های خود را طراحی کند. از آنجایی که اپل چیزی است که صنعتگران آن را افسانه می‌نامند ، این غول فناوری دارای یک کارخانه ریخته گری مانند TSMC یا سامسونگ است که تراشه خود را تولید می‌کند. شرکت‌های فناوری آمریکایی نمی‌خواهند برای خرید تراشه به کشور‌های دیگر درخواست کمک کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار