یک کارشناس مذهبی از اهواز به تشریح اهمیت، عظمت و اعمال شب عاشورا پرداخت.

سمیرا باقری کارشناس مذهبی از اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: امشب، شب عاشورای حسینی است، شبی که منسوب به اباعبدالله، اصحاب و یاران با وفای آن حضرت بوده و برای همیشه تاریخ عاشورا را ماندگار نمود.

او افزود: احیای شب عاشورا و ارتباط با خدا در این شب، ثواب ۷۰ سال عبادت را دارد یعنی می‌تواند مسیر ۷۰ سال زندگی انسان را تغییر دهد و مسیر زندگی را معین کند.

باقری در خصوص اعمال شب عاشورا بیان داشت: ۱۰۰ رکعت نماز مانند نماز صبح به صورت ۵۰ تا ۲ رکعت و در هر رکعت بعد از حمد یک مرتبه سوره توحید خوانده شود، همچنین ۷۰ مرتبه ذکر لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم مستحب بوده، چون این ذکر امام حسین (ع) بوده است.

این کارشناس مذهبی در ادامه تصریح کرد: ۷۰ مرتبه «سبحان الله» و «الحمد لله» و «لا اله الا الله» و «الله اکبر» وارد شده است، چراکه روز عاشورا تجلی تسبیح، تکبیر، تحمید، ارزش‌ها و همه صفات الهی در اردوگاه حسینی است.

او در پایان گفت: در شب عاشورا خواندن نماز امیرالمومنین وارد شده است، نمازی که ۴ رکعت است (۲ تا ۲ رکعتی) در هر رکعت بعد از حمد، ۵۰ مرتبه سوره توحید خوانده می‌شود، این نماز مشهور به نماز امیرالمومنین بوده، اما امشب به صورت خاص تاکید شده است.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: شب عاشورا ، محرم 1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.