کتاب «شش گوشه» اثر حامد حجتی در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «شش گوشه» اثر حامد حجتی در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

این کتاب از جمله آثار مستندنگاری است؛ در آن به چگونگی ساخت ضریح شش گوشه اشاره می‌شود. نویسنده برای نگارش کتاب بیش از ۵۰ روز در کربلا حضور داشت و از نزدیک مراحل مختلف نصب ضریح این امام بزرگوار را مشاهده کرد.


بیشتر بخوانید


از جمله مراحل مختلف ساخت ضریح امام حسین (ع) که در کتاب به آن اشاره شده است، می‌توان به شش سال ساخت ضریح در شهر قم، بیست روز سفر ضریح از قم به کربلا و نصب ضریح در بیش از ۵۰ روز اشاره کرد.

ساخت ضریح در شهر قم و نصب آن در کربلا از بزرگترین وقایع تاریخی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است؛ از این رو نمی‌توان آن را با هیچ یک از رویداد‌های هنری در این سال‌ها مقایسه کرد.

مستندات کتاب می‌تواند به پرسش نسل‌های آینده درباره چگونگی رویداد بزرگترین اتفاق تاریخی پس از پیروزی انقلاب اسلامی پاسخ دهد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«هنوز از بهت اولیه تماس خارج نشده ام؛ اینکه باید راس ساعت ۹ شب در محل کارکاه ساخت ضریح حاضر باشم و به سفر بروم. هنوز دختر کوچکم زینب را سیر ندیده ام. هنوز نتوانسته ام با علی نه ساله ام حرف‌های پدر و پسری را خوب بزنم. هنوز. اما باید به کربلا فکر کنم. به اینکه آنجا چه بنویسم؟ چگونه بنویسم؟ اتفاق نادری در تاریخ شیعه در حال رقم خوردن است: تعویض ضریح امام حسین (ع). اتفاقی که شاید تا قرن‌ها دیگر تکرار نشود. سرگردانم که چه باید بکنم. البته می‌دانم کربلا خودش مرکز نزول کلمات است. سراغ استاد میرباقری را می‌گیرم؛ موفق به دیدار حضوری نمی‌شوم، اما تلفنی صدای ایشان را می‌شنوم. راهنمایی می‌خواهم و این گونه پاسخ می‌شنوم: خدا را شاکر باشید که توفیق عظیمی را برایتان رقم زده است. در سرزمین کربلا خودتان را بسپارید به احساس باطنی تان کربلا سرزمین احساس است برای ما شیعیان.»

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: معرفی کتاب ، سوره مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.