مهم‌ترین حوادث ۲۷ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۷ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۵۶۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در انبار شرکت

فرمانده انتظامی استان  فارس گفت: دیروز ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در بازرسی از انبار یک شرکت موفق به کشف ۵۶۸ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل شدند.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان و همچنین جلوگیری از قاچاق سوخت و هدر رفت سرمایه‌های ملی، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از دپو و نگهداری مقادیر زیادی سوخت قاچاق در یکی روستا‌های شهرستان شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی بلافاصله ماموران انتظامی به همراه نمایندگان شرکت نفت به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۵۶۸ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل که در تعداد زیادی مخزن جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۹۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار حبیبی خاطر نشان کرد: برخورد با قاچاقچیان یکی از مهمترین وظایف و رسالت‌های نیروی انتظامی است و این فرماندهی همه تلاش خود را در این راستا انجام خواهد داد.

کشف کالای قاچاق ۱۵ میلیاردی در رستم

فرمانده انتظامی رستم از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، مأموران پلیس آگاهی "رستم" حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۳۰ دستگاه مخلوط کن برقی، ۴۰ دستگاه پاک کننده برقی صورت، ۴۵۰ دستگاه ماساژور، ۶۹ دستگاه گیرنده وای فای، ۱۵۰ عدد شارژر، ۱۲۰ تخته پتو مسافرتی، ۱۳۴ دستگاه ماشین اصلاح مو، ۲ دستگاه جارو برقی، ۲ دستگاه کیس، ۶۹۰ قطعه لوازم یدکی موتورسیکلت، ۱۲۰ عدد عروسک اسباب بازی، ۱۸ دستگاه اتو بخار، ۴۵ عدد اسپیکر، ۷۴ دستگاه قهوه ساز، ۳۵ دستگاه گوشت کوب، ۲۳۵ ثوب پوشاک، ۱۹۷ عدد ساعت مچی و مقداری لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رستم با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف سیگار قاچاق در خنج

فرمانده انتظامی خنج از کشف ۲۳۶ هزار نخ سیگار و ۶۰۰ بسته تنباکو میوه‌ای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی اظهار داشت: ماموران انتظامی "خنج" حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک سواری سمند حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۲۳۶ هزار نخ سیگار و ۶۰۰ بسته تنباکو میوه‌ای خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی خنج با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

۶۱ فقره سرقت در پرونده سارقان

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری اعضای باند ۳ نفره که اقدام به ۶۱ فقره انواع سرقت در این شهرستان کرده بودند خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت، درون خودرو، منزل و اماکن خصوصی در شهرستان داراب، شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی و سرنخ‌های به جامانده در صحنه‌های سرقت موفق شدند در این خصوص ۳ سارق سابقه دار که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۶۱ فقره سرقت از نوع موتورسیکلت، درون خودرو، منزل و اماکن خصوصی اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این سارقان حرفه‌ای تعداد زیادی اموال مسروقه شامل دوچرخه، موتورسیکلت، موتور کولر، باطری، ابزارآلات، پنکه، دیگ، کیس و مانیتور و ... کشف شد.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی از شهروندانی که مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواست برای شناسایی اموال مسروقه خود به پلیس آگاهی یا کلانتری ۱۲ شهرستان داراب مراجعه کنند.

خواهر و برادر در سد رودبال غرق شدند

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان گفت: بردار و خواهر ۳۲ و ۴۵ ساله بر اثر بی احتیاطی در سد "رودبال" غرق شدند.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن ۲ خواهر و برادر در سد "رودبال"، بلافاصله ماموران انتظامی و عوامل امدادی به جهت بررسی بیشتر به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران انتظامی و عوامل امدادی در بررسی‌های اولیه مشخص شد بردار و خواهر ۳۲ و ۴۵ ساله به همراه اعضای خانواده برای شنا به درون آب رفته‌اند که به دلیل عدم آشنایی به فنون شنا و بی احتیاطی غرق شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان "استهبان" عنوان داشت: با تلاش گروه‌های امدادی و ماموران انتظامی اجساد متوفیان پس از ۲۴ ساعت از آب خارج و برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

سرهنگ اکبرپور به شهروندان توصیه کرد از شنا کردن در رودخانه، استخر و دریاچه‌ها به دلیل اینکه بسیار خطرناک می‌باشد جدا پرهیز کنند.

۲۶ کیلو تریاک در آباده کشف شد

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک دستگاه وانت آریسان و کشف ۲۶ کیلو تریاک در آن شهرستان خبرداد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آباده در راستای مبارزه با سوداگران مرگ با اقدامات فنی و تخصصی از تردد یک دستگاه وانت آریسان حامل تریاک در محور "شیراز-اصفهان" مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: مأموران سریعا به محور مذکور اعزام و خودرو مذکور را شناسایی و با ترفند‌های خاص پلیسی آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۶ کیلو تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ مسعودی تصریح کرد: پلیس با رصد شبانه روزی محور‌های مواصلاتی اجازه جولان به قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ نخواهد داد و با قاطعیت با برهم زنندگان نظم و امنیت برخورد خواهد کرد.

با تلاش به موقع کارشناسان پلیس فتا، شهروند کازرونی به پولش رسید

فرمانده انتظامی کازرون از بازگشت ۵۳ میلیون ریال وجه نقد کلاهبرداری شده به حساب مالباخته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان کازرونی مبنی بر اینکه با نصب یک اپلیکیشن مبلغ ۵۳ میلیون ریال وجه نقد از حسابش کسر شده است که بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با تلاش مستمر و اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص فرد کلاهبردار را شناسایی و وی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه با سرعت عمل کارشناسان و پیگیری به موقع مبلغ برداشت شده به حساب شاکی واریز شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه تمام اپلیکیشن‌ها امن نیستند، تصریح کرد: شهروندان عزیز همواره به توصیه و هشدار‌های پلیس توجه کنند تا دچار اینگونه مشکلات نشوند و همچنین مردم می‌توانند از طریق تماس با تلفن ۴۲۲۲۲۵۴۴ مشکلات خود را در خصوص جرائم سایبری با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

دستگیری اعضای باند سارقان باغات و اماکن خصوصی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان اماکن خصوصی با ۵۰ فقره سرقت در بخش ارژن خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی  اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغات در محدوده بخش "ارژن"، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی بخش ارژن با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۵ سارق حرفه‌ای که اعضای یک باند بودند را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: در بازرسی از محل اختفاء سارقان، تعداد زیادی اموال مسروقه از قبیل پنل خورشیدی، تلویزیون، اتصالات لوله کشاورزی، رایزر آب پاش، تلفن همراه و ... کشف شد.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۵۰ فقره سرقت از باغات و اماکن خصوصی اقرار کردند، عنوان داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه مکشوفه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد: چنانچه اموال آنان مورد سرقت قرار گرفته و تاکنون کشف نشده است جهت پیگیری به پایگاه آگاهی غرب واقع در شیراز-، ولی عصر قصردشت- جنب کلانتری ۱۸ مراجعه و نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار