مهم‌ترین حوادث ۲۵ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۵ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۱۸ کیلو تریاک با همکاری پلیس فارس و خوزستان

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در عملیات مشترک پلیس فارس و خوزستان، ۱۱۸ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، دیروز ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک قاچاقچی قصد انتقال محموله تریاک از "بندرعباس" به "شیراز" دارد که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور "کوار-شیراز" اعزام و یک دستگاه کامیون متعلق به قاچاقچی مشاهده و دستور ایست را صادر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند کامیون را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از این خودرو ۱۱۸ کیلو تریاک کشف کنند.

سردار حبیبی خاطر نشان کرد: در این خصوص راننده قاچاقاچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

توقیف کامیون حامل ۳۰ میلیارد کالای قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در محور کوار-شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی کوار-شیراز به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این کامیون، ۳۵۵ طاقه پارچه، ۱۰۹ هزار و ۹۵۴ عدد ظروف سرامیکی، ۱۱ هزار و ۲۵۰ عدد لوازم جانبی گوشی، ۱۱ هزار عدد ابزار آلات و ۱۰۵ هزار عدد بادکنک خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: پس از تشکیل پرونده متهم برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

در نی‌ریز ۱۱۴ کیلو تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۱۱۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در محور‌های فرعی منتهی به این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی اظهار داشت: مأموران انتظامی نی‌ریز در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان هنگام کنترل وسایط نقلیه عبوری در محور‌های فرعی کرمان-شیراز در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه کامیون و سواری پراید مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او تصریح کرد: رانندگان بدون توجه به فرمان پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و‌گریز ماموران انتظامی موفق شدند هر دو خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه در بازرسی از کامیون ۹۴ کیلو و سواری پراید ۲۲ کیلو و ۵۰۰ (در مجموع ۱۱۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک) کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۲ قاچاقچی دستگیر شدند.

سرهنگ یوسفی با اشاره به اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، افزود: حوزه استحفاظی نی‌ریز محل ناامنی برای قاچاقچیان می‌باشد و پلیس برابر قانون به شدت با سوداگران مرگ برخورد می‌کند.

توقیف کامیون حامل لیفتراک قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از توقیف یک کامیون و کشف یک دستگاه لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "بوشهر-شیراز" به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند یک دستگاه لیفتراک خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه در این خصوص راننده دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان، ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

دپو احشام قاچاق در گله دانی لو رفت

فرمانده انتظامی لامرد گفت: در بازرسی از یک گله‌دانی ۱۰۳ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز به ارزش ۳ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ مهراب زارع‌پور اظهار کرد: مأموران انتظامی بخش اشکنان با همکاری عوامل بسیج و با اقدامات فنی و تخصصی از دپو احشام قاچاق در یک گله دانی واقع در یکی از روستا‌های این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۱۰۳ راس گوسفند قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ زارع‌پور عنوان داشت: مبارزه با قاچاق دام برای امنیت غذایی جامعه انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

پلیس ماینر‌های قاچاق در باغ را خاموش کرد

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند در بازرسی از یک باغ ۴۵ دستگاه استخراج ارز قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال کشف کنند.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی داراب با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در باغ خود اقدام به نگهداری و استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز قاچاق می‌کند که بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۴۵ دستگاه تولید ارز دیجیتال خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان "داراب" با اشاره به اینکه در این خصوص مالک برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ماینر‌های کشف شده را ۹ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

شهروندان مراقب افراد سارق به بهانه تزریق واکسن کرونا باشند

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی استان در خصوص سارقانی که در پوشش کارشناسان مراکز بهداشت برای ارائه خدمات یا تزریق واکسن کرونا به شهروندان مراجعه و اقدام به سرقت اموال می‌کنند هشدار داد.

کارمند رتبه ۱۵ مهدی نعمایی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی همه گیری کرونا در سطح استان و قرمز بودن وضعیت اکثر شهرستان ها، احتمال سوء استفاده برخی از فرصت طلبان و سودجویان در پوشش و لباس کارشناسان بهداشت با مراجعه به شهروندان متصور است.

او با تاکید بر هوشیاری و عدم اطمینان شهروندان به افراد ناشناس و مشکوک که بعضاً در لباس اداره بهداشت به مردم مراجعه می‌کنند، افزود: شهروندان برای پیشگیری از وقوع هرگونه جرائم و سوء استفاده احتمالی از ورود این افراد به داخل خودرو و منزل جداً خودداری کنند.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی استان تصریح کرد: زمان و محل تزریق واکسن کرونا از قبل توسط دانشگاه علوم پزشکی از طریق پیامک و رسانه‌ها به مردم اعلام و گرو‌های سنی در جریان آن قرار داده خواهند شد.

کارمند رتبه ۱۵ مهدی نعمایی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده و مشکوک شدن به این افراد سودجو که برای تزریق واکسن کرونا با خودرو معمولا به افراد سالخورده مراجعه و اقدام به سرقت طلاجات، موبایل و ... می‌کنند موضوع را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

باند سارقان منزل ساکن تهران بودند

فرمانده انتظامی فسا گفت: افسران پلیس آگاهی این شهرستان موفق شدند سارقان غیر بومی طلاجات منزل را شناسایی و در استان تهران دستگیر کنند.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: در پی وقوع سرقت مقدار زیادی طلا و دلار به ارزش ۴۰ میلیارد ریال از دو منزل در سال ۹۹ در یکی از محلات شهرستان فسا، اکیپ ویژه پلیس آگاهی تشکیل و شناسایی سارقان را دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با بررسی صحنه‌های سرقت و استفاده از توانمندی‌های تخصصی پلیس، افسران پلیس آگاهی موفق شدند اعضای باند سارقان حرفه‌ای که ساکن استان تهران بودند را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی فسا ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از اخذ نیابت قضائی به تهران عزیمت و در یک اقدام ضربتی موفق شدند دو نفر از اعضای باند که یکی از آنان خانمی جوان (بدون نسبت با یکدیگر) بود را دستگیر و به شهرستان فسا انتقال دهند.

سرهنگ قسام بیان کرد: افسران پلیس آگاهی با تحقیقات تکمیلی مطلع شدند ۲ نفر دیگر از اعضای این باند به ارتکاب مشارکت در قتل در حال حاضر در زندان یکی از شهر‌های غربی کشور در حال سپری کردن دوران محکومیت هستند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ارتکاب سرقت در فسا اقرار و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست با رعایت اصول ایمنی و مجهز کردن منزل مسکونی خود به تجهیزات بازدارنده نظیر دوربین مداربسته و ... فرصت سرقت را از افراد سودجو سلب کنند.

تقدیر شهروندان از عملکرد پلیس استهبان

جمعی از شهروندان استهبان با نصب بنر از اقدام مجموعه انتظامی و دستگاه قضا در شناسایی و دستگیری قاتل فراری تقدیر و تشکر کردند.

در پی وقوع یک فقره قتل در شهرستان استهبان، ماموران انتظامی با تلاش شبانه روزی و تحقیقات تخصصی و اطلاعاتی در کمترین زمان ممکن قاتل که به شهرستان "حاجی‌آباد" از توابع هرمزگان متواری شده بود را شناسایی و دستگیر کردند.

گفتنی است جمعی از شهروندان با چاپ بنر از اقدامات به موقع مجموعه انتظامی شهرستان استهبان و پلیس آگاهی تقدیر و تشکر کردند.

سارق به عنف گوشی تلفن همراه دردام پلیس آباده

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری سارق به عنفی که با تهدید اقدام به سرقت چند دستگاه گوشی تلفن همراه در اصفهان کرده بود در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: در پی ارجاع نیابت قضائی از استان اصفهان مبنی بر وقوع چند فقره سرقت به عنف گوشی تلفن همراه و متواری شدن متهم به سمت شهرستان آباده، شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان آباده با اقدامات فنی و تخصصی و کنترل مجرمان سابقه دار موفق شدند سارق حرفه‌ای را در مخفیگاهش شناسایی و آن را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه متهم پس از اقرار به سرقت با هماهنگی مقام قضائی به استان اصفهان منتقل شد، گفت: پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت به چنین مجرمانی اجازه عرض اندام و نا امن کردن فضای شهر و جامعه را نمی‌دهد.

کشف انواع کالای قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی لارستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: مأموران در بازرسی از این اتوبوس ۴۶۴ ثوب انواع پوشاک، ۶ طاقه پارچه و ۳ هزار عدد انواع اسباب بازی خارجی قاچاق و غیرمجاز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار