برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حرم مطهر رضوی به صورت زنده از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در پیامی اعلام کرد: مردم در تاسوعا و عاشورای حسینی خادمان حرم را نایب‌الزیاره خود بدانند و ضمن زیارت از راه دور، از طریق صدا و سیما و فضای مجازی مخاطب برنامه عزاداری حرم مطهر امام رضا (ع) باشند.

با هدف بهره‌مندی خیل گسترده مجاوران و عموم مردم کشور، این برنامه‌ها به صورت زنده از شبکه‌های مختلف صدا و سیما و همچنین صفحات آستان قدس رضوی در فضای مجازی به آدرس aqr_ir پخش خواهد شد.

امروز مراسم تاسوعای حسینی با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید از ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه آغاز شد و با قرائت زیارت حضرت ابوالفضل(ع)، مرثیه‌سرایی، اقامه نماز جماعت و مدیحه‌سرایی یکی از مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ادامه می‌یابد. در این مراسم آیت‌الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد به ایراد سخن و مقتل‌خوانی می‌پردازد.

مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور محدود خادمان بارگاه منور رضوی از ساعت ۲۰ در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

همچنین مراسم ظهر عاشورای حسینی نیز از ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز می‌شود و قرائت زیارت عاشورا، دعای امام حسین (ع) در روز عاشورا، مرثیه‌سرایی حاج امیر عارف، اقامه نماز جماعت و مداحی از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود، همچنین در این مراسم نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی سخنرانی خواهد کرد.

مراسم شام غریبان نیز با قرائت آیات روح بخش قرآن کریم، سخنرانی امام جمعه موقت مشهد و مرثیه سرایی یکی از مداحان از جمله برنامه‌های این مراسم است که از ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه با محوریت مدرسه میرزا جعفر حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.