مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت :طرح نذر خون هرساله از ابتدای محرم تا پایان صفر در کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،پژمان صالحی فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از عزاداران خواست نذر خون را به دو روز تاسوعا و عاشورا محدود نکنند.

او افزود:در روز‌های تاسوعا و عاشورا مرکز انتقال خون بصورت ویژه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۰ شب آماده باش بوده و پذیرای عزاداران حسینی خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: در دو روز اخیر با شروع تعطیلات کرونایی، تعداد مراجعان به یک سوم کاهش پیدا کرده و امیدواریم در روز‌های تاسوعا و عاشورا این کمبود مراجعات جبران شود.

صالحی فر گفت: برای روز‌های تاسوعا و عاشورا نیرو‌هایی از بسیج و هلال احمر هم به کمک خواهند آمد و در صورت ازدحام اسامی افراد و شماره تماس آن‌ها یادداشت شده و در روز‌های آینده از آن‌ها برای اهدای خون دعوت می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه ادامه داد: نیاز به خون همیشگی است و امکان ذخیره سازی طولانی مدت واحد‌های خونی وجود ندارد، بنابراین از تمام عزاداران در خواست داریم در طول ماه محرم و صفر و حتی در طول سال برای اهدای خون مراجعه داشته باشند و اصرار بر اهدای خون در یک یا دو روز مشخص نداشته باشند.

او بیان داشت: مراکز درمانی استان روزانه به ۲۰۰ واحد خون احتیاج دارند و نمی‌توان بیماران را منتظر خون گذاشت و نیاز است که روزانه و بصورت مستمر اهدای خون داشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : در همین راستا از عزاداران می‌خواهیم اهدای خون را به دو روز تاسوعا و عاشورا محدود نکرده و در تمام روز‌های سال اهدای خون داشته باشند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.