کارشناس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: شاخص آلودگی هوای کلانشهر اصفهان امروز با میانگین ۱۱۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمود مزارع کارشناس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: کیفیت هوا براساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش فعال در میدان احمدآباد با شاخص ۱۴۷، خیابان استانداری با شاخص ۱۰۷، خیابان باهنر با شاخص ۱۱۷، پروین با شاخص ۱۱۰، کاوه با شاخص ۱۰۶ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۲۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه پایش هوا در باغ غدیر، دولت آباد، جی، دانشگاه و رودکی از مدار خارج است، افزود: وضعیت کیفی هوا هم اکنون در ایستگاه انقلاب با شاخص ۸۹، رهنان با شاخص ۷۹، فرشادی با شاخص ۹۱، میدان فیض با شاخص ۹۲ و میرزا طاهر با شاخص ۶۷ وضعیت قابل قبول و در ایستگاه بزرگراه خرازی با شاخص ۱۶۱ وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

کارشناس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: کیفیت هوا در شهر سجزی با شاخص ۱۴۱، شاهین شهر با شاخص ۱۱۴ و مبارکه با شاخص ۱۲۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش می‌شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.