فرهادی گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تهران از دیگر استان‌ها کمتر است و این در حالی پیش می‌رود که پایتخت شاهراه فعالیت بین استان‌هاست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر بیان کرد: تمام بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه‌های علوم پزشکی در این ایام قرنطینه کرونا به صورت شبانه روزی آماده باش هستند. 

فرهادی گفت: امروز در کل کشور بیش از ۸۰ هزار بازرسی انجام شد که بخشی از این بازرسی ها با نیروی انتظامی، بازرسان تعزیرات حکومتی و بازرسان اتاق اصناف مشترک بوده است.

او ادامه داد: متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تهران از دیگر استان‌ها کمتر است و به طور میانگین حدود ۷۰ درصد اصناف، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کردند. اکثر پاساژهای بزرگ و معروف تعطیل بودند ولی پاساژهای کوچک همچنان به فعالیت خود ادامه دادند. 

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در مجموع میانگین رعایت شیوه نامه ها در سطح کشور در دیگر استان‌ها نسبت به تهران بهتر است، به همین دلیل تقاضا داریم سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران و اتاق اصناف تهران تلاش خود را افزایش دهند و وضعیت تهران را به سطح دیگر استان‌ها برسانند.

او تصریح کرد: به جهت اینکه تهران، شاهراه فعالیت‌های بین دیگر استان هاست، اگر بتوان میزان تمرکز و تجمع را کاهش داد موفق هستیم، در غیر این صورت این تعطیلات کمکی به ما نخواهد کرد. 

فرهادی ادامه داد: خواهشمندم که شهرداری ها خصوصا شهرداری تهران از امروز به تعطیلی پارک ها و شهربازی ها اقدام کند به دلیل اینکه متاسفانه این مکان ها روز گذشته همچنان به فعالیت خودشان ادامه می دادندY در غیر اینصورت از دانشگاه های علوم پزشکی می خواهم که در این موضوع مداخله کنند.

او  درباره جامعیت تصمیم گیری درباره تعطیلی های کرونایی تصریح کرد: تعطیلی کرونایی هم شامل بخش های دولتی و هم خصوصی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار