مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: امسال از سطح چهار هزار و ۵۰۰ هکتار تاکستان های این شهرستان ۱۲۱ هزار تن انگور برداشت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی اصغر حجی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: تغییرات آب و هوایی در سال های گذشته میزان باردهی درختان انگور شاهرود را تا کمتر از ۸۰ هزار تن رسانده بود اما امسال با توجه به شرایط مناسب جوی این میزان به ۱۲۱ هزار تن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امسال از هر هکتار تاکستان حدود ۳۰ تن انگور برداشت می شود، تصریح کرد: ۶۰ درصد محصول انگور این شهرستان هرساله به صورت تازه‌خوری مصرف می شود.

حجی با اشاره به اینکه سالانه ۶ هزارتن انگور جهت فرآوری به کارخانه کنسانتره شاهرود ارسال می شود، اظهار داشت: از این مقدار انگور فقط یکهزار ۴۰۰ تن کنسانتره تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه سالانه فقط پنج درصد انگور تولیدی صادر می شود، ابراز داشت: سرمایه گذاران اقتصادی باید در بخش فرآوری و تبدیل انگور به کشمش که سومین محصول صادراتی کشور است، بیشتر فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد انگور تولیدی شهرستان از نوع "فخری" برای زمستان ذخیره سازی می شود، افزود: برداشت انگور از سطح باغ‌های شاهرود از اواسط تیرماه با ارقام زودرس آغاز و تا پایان مهرماه با ارقام دیررس ادامه دارد.

حجی با اشاره به اینکه انگور شاهرودی به سه دسته زودرس، میان رس و دیررس تقسیم می شوند، اظهارداشت: انگور خلیلی، یاقوتی و پرلت از انواع زودرس؛ انگور عسگری، لعل، شاهانی، صاحبی و کشمشی از انواع میان رس، انگور سفید و سرخ فخری یا شاهرودی و ریش‌بابا از انواع دیررس هستند.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.