طلاب بسیجی جهت کمک به کادر درمان به بیمارستان‌های استان مرکزی اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با آغاز اعزام طلاب جهادگر بسیجی استان مرکزی جهت کمک به کادر درمان اولین گروه به بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک اعزام شدند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی در مراسم اعزام طلاب جهادگر بسیجی گفت: در راستای عمل به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و با توجه به شیوع شدید بیماری کرونا در پیک پنجم، بسیج طلاب با اعلام آمادگی برای کمک به بیمارستان‌ها و کادر درمان در کنار مردم و با همه توان آماده نقش آفرینی در ابعاد مختلف است.

حجت‌الاسلام رجبی افزود: یکی از اقدامات مهمی که بسیج طلاب به همت طلاب جهادگر و بسیجی در حال انجام است نقش آفرینی در قالب همیاران بیماران کرونایی است که در مرحله اول طلاب بسیجی به بیمارستان امیرالمومنین (ع) اعزام شدند.

او اضافه کرد: در طی یک فراخوان گسترده به طلاب بسیجی خواهر و برادر برای نقش آفرینی در این اقدام خداپسندانه جهادگران زیادی اعلام آمادگی کردند و امروز در مرحله اول بیش از ۲۰ نفر از طلاب بسیجی به بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک اعزام شدند و در قالب سه شیفت کاری خدمات ارائه می‌دهند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: گروه‌های جهادی بسیج طلاب با آموزش‌های تخصصی که در گذشته دیدند و تجربیات ارزشمندی که در پیک‌های گذشته کسب کردند امروز آماده نقش آفرینی در بیمارستان‌ها هستند و امروز اولین مرحله اعزام بیمارستان امیرالمومنین (ع) بود که طلاب بسیجی در آن مرکز مستقر شدند.

او ادامه داد: در صورتی که سایر شهرستان‌ها نیاز به کمک داشته باشند گروه‌های جهادی بسیج طلاب این آمادگی را دارند.

حجت الاسلام رجبی تصریح کرد: همچنین در راستای تغسیل، تدفین و انجام امورات شرعی فوت شدگان کرونایی بیش از ۶۵ نفر از طلاب بسیجی خواهر و برادر در سطح استان سازماندهی شده اند و با تاسی از فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی خدمت رسانی می‌کنند.

او گفت: قرارگاه‌های محله محور در قالب طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی در کلیه محله‌ها و مناطق استان با محوریت ائمه جماعت و مساجد تشکیل شدند و برای اقدامات حمایتی نقش آفرینی می‌کنند که با محوریت ائمه جماعت و بسیجیان در کنار تهیه و توزیع بسته‌های کمک مومنانه سایر اقدامات حمایتی همچون نیازمندی‌های بیماران قرنطینه در منزل را تامین می‌کنند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی افزود: این اقدام به منظور قطع زنجیره بیماری و جلوگیری از تردد‌های غیرضروری بیماران انجام می‌شود و انتظاری که از مردم عزیز وجود دارد این است از تردد‌های غیرضروری به شدت پرهیز کنند تا زنجیره شیوع سریعتر قطع شود.

او اظهار کرد: بیش از ۳۴ گروه جهادی بسیج طلاب در قالب طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی سازماندهی شده اند که آمادگی برای خدمت به بیماران کرونایی و نقش آفرینی در راستای مدیریت بیماری کرونا و کاهش آسیب‌های آن و واکسیناسیون را دارند.

حجت الاسلام رجبی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهم بسیج طلاب رسیدگی به خانواده‌هایی است که عزیزان خود را در بیماری کرونا از دست دادند و طلاب جهادگر در این زمینه با تقویت روحیه مشاوره‌های تخصصی نقش آفرینی می‌کنند و اگر نیاز به حمایت هایی، چون کمک مومنانه و سایر حمایت‌ها داشته باشند در سریعترین فرصت انجام خواهد شد.

او در پایان گفت: دعا و توسل در این ایام بسیار ارزشمند کلید عبور از مشکلات است و امیدواریم با عنایت خداوند، توجهات اهل بیت (ع) و مشارکت مردم از این بحران عبور کنیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.