بازار تاریخی اراک برای چهارمین بار در دوران شیوع کرونا تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در پی مصوبه ستاد مدیریت کرونای کشور و تعطیلی ۶ روزه سراسری، بازار تاریخی اراک از امروز ۲۵ مردادماه تا ۳۰ مرداد تعطیل شد.

از زمان شیوع کرونا از اسفند ۹۸ تا کنون این چهارمین بمرتبه است که بازار تاریخی اراک تعطیل می‌شود.

علیرضا عسگری هزاوه‌ای مسئول اجرایی هیأت امنای بازار اراک گفت: بازار تاریخی اراک با هدف جلوگیری از تشکیل اجتماع مردمی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تا ۳۰ مردادماه تعطیل شد.

عسگری افزود: علاوه بر بازار سرپوشیده اراک پاساژ‌های سرباز و سربسته، مراکز خرید و فروش بزرگ، بازار‌های موقت و گروه‌های شغلی۴،۳،۲ به غیر از عرضه کنندگان مواد غذایی و صنوف گروه یک هم تا ۳۰ مرداد تعطیل هستند.

او اضافه کرد: کسبه بازار اراک در حالی تعطیل شدند که با مشکلات متعددی از جمله چک برگشتی، دریافت نکردن تسهیلات ارزان قیمت و اقساط معوقه دست و پنجه نرم می‌کنند.

مسئول اجرایی هیأت امنای بازار اراک بیان کرد: همراهی در بخشودگی و کاهش مالیات در شرایط شیوع بیماری برای کسبه انجام نشد و تنها به تمدید اظهارنامه مالیاتی بسنده شد.

او با بیان اینکه بازار تاریخی اراک ۱۶با ورودی و خروجی و ۲۰ سرا و کاروانسرا این امکان را به کسبه می‌دهد که در تعطیلی بازار همکاری نکنند ادامه داد: اما کسبه همراهی و نجابت از خود نشان دادند تا در کاهش شیوع کووید ۱۹ سهیم باشند.

عسگری اظهار کرد: کسبه بازار اراک با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کووید ۱۹ در مرکز نیکوکاری بازار اراک بسته کمک معیشتی بین باربران و دستفروشان بازار اراک توزیع می‌کنند.

بازار تاریخی اراک به صورت ۲ راسته بازار عمود برهم در ۱۴ هکتار ساخته شده و از نمونه‌های ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.