رئیس جمعیت هلال احمر تربت جام گفت: طرح نذر سلامت ۲ به منظور کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا در تربت جام عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شیری رئیس جمعیت هلال احمر تربت جام گفت: تعداد ۱۰ ایستگاه سلامت با مشارکت ۴۰ نفر از اعضای داوطلب جوان هلال احمر از ابتدای ماه محرم در سطح تربت جام با هدف انسجام بخشی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم مذهبی ماه محرم در این طرح خدمات ارائه می‌دهند.

او افزود: آشنایی هرچه بیشتر جوانان با منش انسان دوستانه امام حسین (ع) و یاران با وفایش و آشنا شدن جامعه با اهداف و برنامه‌های جمعیت هلال احمر از دیگر اهداف اجرای این طرح در ایام محرم است.

رئیس جمعیت هلال احمر تربت جام ادامه داد: این طرح با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع ویروس کرونا و برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله االحسین (ع) به اجرا درآمده است و تلاش می‌کنیم با همکاری مردم به اهداف تعیین شده دست یابیم.

شیری بیان کرد: در طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی خدمات مختلفی ارائه می‌شود که نظارت و غربالگری افراد دارای علائم بیماری در ورودی هیئت ها، همکاری در نشانه گذاری برای تعیین فواصل استقرار عزاداران، کمک به ضد عفونی کردن دست‌های عزاداران، راهنمایی عزاداران برای رعایت فاصله ۲ متری، کنترل پوشش ماسک عزاداران و ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم به عزاداران در هر برنامه توسط اعضای آموزش دیده از آن جمله است.


او تصریح کرد: این طرح «نذر سلامت ۲» تا پایان برنامه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در تربت جام ادامه دارد.

انتهای پیام//ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.