بن والاس در مصاحبه‌ای اعلام کرد طالبان کنترل افغانستان را در دست گرفته و نیروهای انگلیس دیگر برای مقابله با این گروه به این کشور باز نمی‌گردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس امروز (دوشنبه) در مصاحبه با اسکای نیوز  اذعان کرد که طالبان کنترل افغانستان را در دست گرفته و نیرو‌های انگلیسی و ناتو برای مقابله با طالبان به این کشور باز نخواهند گشت.

بن والاس در ادامه ضمن ابراز تاسف برای مردم افغانستان، افزود: «من تائید می‌کنم که طالبان کنترل کشور افغانستان را در دست دارد و شما برای اینکه متوجه شوید که اوضاع تا چه حد وخیم است و ما در کجا قرار داریم، لازم نیست یک دانشمند علوم سیاسی باشید.»

والاس در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس و ناتو به افغانستان برمی گردند، گفت: «این در دستور کار ما نیست و ما به این کشور باز نمی‌گردیم.»

این مقام انگلیسی در ادامه افزود: فرودگاه کابل کاملا امن است و انگلیس تمام تلاش خود را برای تخلیه شهروندان انگلیسی و افغان‌هایی که با نیرو‌های انگلیسی همکاری می‌کردند، انجام می‌دهد. هدف ما خروج روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر با هواپیما از افغانستان است.

او هچنین در پاسخ به این سوال که با دیدن پرچم طالبان بر فراز ساختمان سفارت انگلیس در کابل، چه احساسی خواهید داشت، گفت: «این چیزی نیست که هر کدام از ما انتظارش را داشتیم. من فکر می‌کنم قبل از اتخاذ این تصمیمات، کار‌های زیادی  پیش رو است.»

گفتنی است گروه طالبان روز گذشته با ورود به کابل، پایتخت افغانستان توانست این کشور را تحت کنترل خود در آورد. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان هم لحظاتی قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
دنبال مار میگردی که برگردی؟ایشالا که بری و برنگردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
نوکران شما آنجا به بهترین وجه خدمت خواهند کرد نگران نباشید
آخرین اخبار