سرپرست اداره آبفای بندر امام خمینی (ره) گفت: از ابتدای امسال تاکنون سرقت تجهیزات آبفای بندر امام خمینی (ره) ما را با مشکل روبرو کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، طریقی، سرپرست اداره آبفای بندر امام خمینی (ره) با اشاره به افزایش قابل توجه سرقت تجهیزات آب و فاضلاب، گفت: این سرقت‌ها ما را با مشکلات جدی مواجه کرده است و هزینه‌ها زیادی را به اداره آبفا تحمیل می‌کند.

او افزود: دریچه منهول فاضلاب یکی از مواردی است که بیشتر مورد سرقت قرار می‌گیرد و در گذشته این درپوش‌ها از جنس چدن بود و برای اینکه سرقت آن کمتر شود از جنس کامپوزیت استفاده شد که مشکلاتی به همراه داشت.

طریقی بیان داشت: در مورد دریچه ها‌ی بتنی، برای استحکام میله گرد در آن به کار رفته که برای همین مقدار اندک فلزات به سرقت می‌رود و ارزش فروش آن برای سارقان کم باشد.

سرپرست اداره آبفای بندر امام خمینی (ره) افزود: سرقت سایر تجهیزات ما مانند شیرآلات، تابلو برق، کابل برق و... نیز رخ می‌دهد و با این مشکل مواجه هستیم و در مواردی حتی بعد از دو ساعت تجهیزات جایگزین شده دوباره به سرقت رفته است و  این سرقت‌ها علاوه بر بار مالی زیادی که برای اداره آبفا دارد، پیامد‌های متعددی را ایجاد می‌نماید.

این مقام مسئول ادامه داد: خطر سقوط افراد و یا راکبین دوچرخه درون در منهول‌هایی که درپوش آن‌ها به سرقت رفته جدی  است و شکایات متعددی از آسیب رسیدن به خودرو‌های مردم داریم.

او اظهار داشت: منهول‌های بدون درپوش محلی برای ورود انوع زباله، شاخه و برگ درخت و ... به شبکه است که نتیجه آن را در پس زدگی فاضلاب منازل می‌بینیم و در موارد دیگر که سایر تجهیزات مانند تابلو برق، شیر آلات و... سرقت می‌شود، با قطعی آب در شهر نیز مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.