رئیس دانشکده پزشکی کرمانشاه گفت : برای مهار کرونا گروه‌های داخلی و اعضای هیئت علمی در بیمارستان‌های دانشگاهی متخصصین عفونی را همراهی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صیاد، رئیس دانشکده پزشکی کرمانشاه گفت : افزایش موارد بستری بیماران کرونایی ما را با مشکلات فراوانی به ویژه در بحث آموزشی مواجه می‌سازد و تعداد بسیاری از بخش‌های آموزشی در بیمارستان‌های امام رضا (ع)، امام خمینی (ره)، آیت اله طالقانی و ... به بیماران کووید اختصاص می‌یابد.

او گفت : این مسئله کاهش متریال آموزشی برای دانشجویان پزشکی را به دنبال داشته و دانشجویان با تعداد بیمار کمتری در بخش‌های آموزشی مواجه هستند.

صیاد افزود : نکته دیگر اینکه با افزایش تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان‌های آموزشی، تراکم تعداد بیماران کرونایی در این مراکز بالا می‌رود و این درحالی است که در حال حاضر ۴۰۰ نفر از دانشجویان پزشکی ما هنوز دُز دوم واکسن را دریافت نکرده اند و ایمنی لازم را مواجه با بیماران کرونایی ندارند.

او افزود : بنابراین با توجه به شرایط موجود دانشکده پزشکی برنامه ریزی‌های لازم را برای ویزیت بیماران کرونایی توسط متخصصین داخلی و اعضای هیأت علمی انجام خواهد داد.

صیاد ادامه داد : بر این اساس لازم است اعضای هیأت علمی در گروه‌های مختلف که در ارتباط بیشتری با بیماران کرونایی هستند در ویزیت این بیماران در بیمارستان‌های آموزشی کمک کنند.

او افزود : متخصصین داخلی درمانی در بیمارستان‌های طالقانی و فارابی و گروه داخلی در این زمینه می‌تواند کمک بسیار خوبی در شرایط موجود باشد و در بخش‌های کرونایی تازه احداث شده در بیمارستان‌های آموزشی با هماهنگی گروه عفونی ویزیت بیماران را برعهده گیرند.

صیاد گفت : در صورت استفاده از تمام ظرفیت گروه‌های داخلی دانشکده پزشکی، سایر گروه‌ها را جهت همکاری و ویزیت بیماران کرونایی معرفی خواهد کرد.

او گفت : با توجه به شرایط موجود همه ما وظیفه داریم برای مقابله و کنترل بیماری تمام توان خود را بکار گیریم تا با مشکل جدی در این زمینه مواجه نشویم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.