سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک گفت: تیم‌های بهداشتی سیار با مراجعه به اتراقگاه عشایر منطقه منگشت، افراد بالای ۱۸ سال را واکسینه کردند.

کرامت جاودان زاده، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: تیم‌های بهداشتی سیار با مراجعه به اتراقگاه عشایر منطقه منگشت با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی، افراد بالای ۱۸ سال  را واکسینه کردند.

او آموزش شیوه نامه‌های بهداشتی به عشایر، مراقبت از بیماران دیابتی و فشارخون، انجام واکسیناسیون اطفال و تست سریع تشخیص بیماری کرونا، مراقبت از زنان باردار و ارجاع افراد مشکوک به کرونا به نزدیکترین پایگاه بهداشتی را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی تیم‌های بهداشتی سیار عنوان کرد.

 محمد افکارده سرپرست مرکز بهداشت باغملک نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه مناطق عشایری از امکانات بهداشتی کمتری برخوردار هستندو به منظور تسهیل و دستیابی بیشتر این عزیزان به خدمات سلامت، هر ماه تیمی متشکل از بهورز، ماما و کارشناس واگیر، رسیدگی به آنان را انجام می‌دهند.

انجام واکسیناسیون عشایر بالای ۱۸ سال در باغملک

کوهستان منگشت در شهرستان‌های لردگان و ایذه و باغملک و مرکب از کوه‌های شناز، تنوش، ناشلیل، گره اسبید، مهولی، زردحلقه، نشا، گندمکار، سه‌پران، سرچاه، قوچه، بدرنگان، برآفتاب، کله، کلمه و دوزر است. بلندترین قله این کوهستان ۳ هزار و ۶۱۳ متر ارتفاع دارد که در ۵۵ کیلومتری جنوب شرقی ایذه و در ۵۲ کیلومتری گرمان و در ۱۳ کیلومتری شمال غربی روستای لیراب واقع شده‌است. بخش عظیمی از این کوهستان را جنگل‌های نسبتاً انبوه پوشانده شده و  از غنای زیستی جانوری و گیاهی خوبی برخوردار است.

واکسن کرونا به عشایر بالای ۱۸ سال در باغملک رسید

بلوط ایرانی گونه درختی شاخص و غالب منطقه به‌شمار می‌رود. علاوه بر آن گونه‌های بنه، کلخنگ، انجیر و کیکم در منطقه می‌رویند. در مجموع ۲۳۰ گونه گیاهی در منطقه موجود است به‌طوری‌که می‌توان از منطقه به عنوان یک باغ گیاه شناسی طبیعی یاد کرد همچنین باغ‌های انار، انگور، انجیر، گردو و… در منطقه بوسیله باغداران روستائی رونق داده شده که دارای قدمتی دیرینه هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.