مهم‌ترین حوادث یکشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث یکشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری شرور تحت تعقیب

فرد شروری که با تیراندازی در شهرستان چابهار باعث رعب و وحشت عمومی شده بود، در اقدام ضربتی پلیس دستگیر شد.

سردار"احمد طاهری فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان بیان داشت: بیستم مرداد ماه سال جاری در پی اعلام یک مورد تیراندازی افراد ناشناس در یکی از روستا‌های شهرستان چابهار، که منجر به مجروح نمودن یکی از افراد در صحنه شده بود، موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با حضور مأموران در صحنه و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، ۴ مرد به علت اختلافات مالی بوسیله کلت کمری به سمت فردی ۴ تیر شلیک و وی را از ناحیه پا مجروح و از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: به منظور دستگیری عاملان این اقدام تحقیقات تخصصی پلیس آغاز و با تلاش صورت گرفته هویت متهمان مشخص و عامل و شرور اصلی این پرونده طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در یکی از خیابان‌های شهرستان چابهار دستگیر شد.

سردار طاهری با اشاره به تلاش برای دستگیری دیگر همدستان شرور اصلی و تحویل وی به مراجع قضائی، بر عزم جدی پلیس در برخورد با هر گونه نا امنی در سطح استان تأکید و از خانواده‌ها خواست تا نظارت بیشتری بر رفتار جوانان خود داشته و آن‌ها را از عواقب سخت حمل انواع سلاح گرم و سرد آگاه سازند.

سارق قطعات ترانس‌های برق ایرانشهر دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از دستگیری عامل سرقت‌های قطعات ترانس‌های برق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا  اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲ شهرستان ایرانشهر طی گشت زنی هدفمند و هوشمندانه، فردی را مشاهده نمودند که در حال سرقت قطعات مسی یک ترانس برق می‌باشد.

وی افزود: سارق که با مشاهده خودروی پلیس قصد فرار از محل را داشت، با هوشیاری مأموران و سرعت عمل آن‌ها دستگیر و برای بررسی بیشتر به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: در بازرسی از سارق ۳۲ ساله ادوات سرقت از قیبل سیم چین، آچار کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تأکید کرد: دستگیری سارقان توسط ماموران انتظامی در راستای برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان صورت می‌گیرد و مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند فرزندان ملت در نیروی انتظامی از عزمی راسخ در برخورد با آنان برخوردارند و اجازه هنجار شکنی را به هیچ کس نخواهند داد.

وی با اشاره به خسارات فراوانی که سرقت سیم و تجهیزات انتقال برق به زیر ساخت‌های عمومی می‌زند از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

گفتنی است، تحقیقات تکمیلی برای شناسایی و بررسی تعداد سرقت‌های انجام شده توسط متهم همچنان ادامه دارد.

دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو حین ارتکاب جرم در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو هنگام سرقت در یکی از خیابان‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزائی گفت: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان چابهار روز گذشته هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان فردوسی این شهر متوجه حرکات مشکوک فردی شدند که در حال بازکردن درب یک دستگاه پژو ۴۰۵ بود.

وی گفت: متهم با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات تکمیلی پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف کرد.

سرهنگ کوچکزائی با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضائی، از شهروندان خواست: اسناد، مدارک، وجه نقد، دسته چک و سایر اشیاء با ارزش و قیمتی را در معرض دید و داخل خودرو قرار ندهند و اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، سایر لوازم بازدارنده مجهز کرده و هنگام تعویض چرخ یا برطرف کردن نقص فنی اتومبیل در ابتدا از قفل بودن درب‌ها و بالابودن شیشه‌ها اطمینان حاصل کنند و همچنین هنگام تردد به مراکز تجاری و تفریحی از پارکینگ‌های عمومی و مجاز جهت پارک خودرو استفاده کنند.

دستگیری سارق در حین سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق منزل حین سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمدثمره حسینی بیان داشت: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان در شهرستان زابل با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ و گزارش خبری مبنی بر حضور فردی ناشناس در منزل او، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان به آدرس اعلامی در خیابان کارگر اعزام شدند.

وی افزود: فرد تماس گیرنده پس از حضور ماموران پلیس در محل بیان داشت که به همراه خانواده جهت انجام کاری به بیرون خانه رفته بودیم که هنگام برگشت وحین ورود به منزل متوجه سر و صدا از داخل منزل و حضور فردی ناشناس شده که بلافاصله با پلیس تماس گرفته و موضوع را اطلاع می‌دهد.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: ماموران با هوشیاری کامل وارد منزل شده و با یک عملیات غافلگیرانه، سارق را که در حال جمع کردن تعدادی وسایل داخل منزل بوده را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل خاطرنشان کرد: متهم ۲۲ ساله پس از انتقال به کلانتری، در بازجویی‌های فنی پلیس به ۵ فقره سرقت لوازم منزل اعتراف کرد که دراین رابطه پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان ضمن تقدیر از عملکرد سریع ماموران، اقدام درست و به موقع صاحب خانه را بسیار تاثیرگذار دانسته و بیان کرد: رعایت نکات ایمنی قبل از خارج شدن ازمنزل، از عوامل مهم در پیشگیری از سرقت می‌باشد که ابتدایی‌ترین آن‌ها اطمینان حاصل نمودن از سالم بودن قفل‌های درب منازل می‌باشد

کشف بیش از ۲۲ هزار عدد مواد شوینده بهداشتی قاچاق در بازرسی از کامیون

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری از کشف بیش از ۲۲ هزار عدد مواد شوینده بهداشتی قاچاق در شهرستان به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ غلامرضا صیاد اربابی فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری اظهار داشت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز و همچنین برخورد با متخلفان اقتصادی، ماموران انتظامی"ایست و بازرسی شهید یدالهی" این شهرستان در حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیونت مشکوک و آن را جهت بررسی متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، تعداد ۲۲ هزار و ۸۰۰ عدد انواع مواد شوینده بهداشتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی دشتیاری افزود: برابر نظریه کارشناسان، ارزش کالا‌های مکشوفه ۴ میلیارد ریال برآورد که در این رابطه یک نفر متخلف شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ اربابی ادامه داد: مبارزه با قاچاق در دستور کار این پلیس قرار دارد و مردم عزیز در صورت برخورد با هر گونه موارد مشکوک با پلیس ۱۱۰ تماس داشته باشند.

کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در محور نیکشهر-ایرانشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در بازرسی از کامیونت ایسوزو در محور نیکشهر –ایرانشهر خبر داد.

سرهنگ محمود رضا صادقی گفت: ماموران یگان تکاوری شهرستان نیکشهر هنگام گشت زنی در محور "نیکشهر – ایرانشهر" به یک دستگاه کامیونت ایسوزو مشکوک و با دستور ایست آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو تعداد ۵۷ دستگاه پمپ آب، ۸ دستگاه دوچرخه، ۳۸۹ قلم انواع لوازم آرایشی، ۷۲ عدد چراغ قوه، ۲۴۰ عدد پیچ گوشتی، ۱۰۰ دستگاه ترازو دیجیتال، ۶۲ قوطی شربت، ۲۴ قوطی چای، ۱۰۰ عدد فندک،۲۴۰عدد نوشابه انرژی زا و ۱۲۰عدد کمپوت آناناس قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی را کشف کردند.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه ارزش ریالی کالای‌های کشف شده ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر قاچاق کالا را تهدیدی جدی برای بخش تولید و صنعت کشور عنوان کرد و تصریح داشت: مبارزه با قاچاق کالا یک تکلیف همگانی است و نیروی انتظامی در برخورد با این پدیده به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار