سرهنگ کهزادی گفت: در ۴ ماهه اول امسال ، ۲۵ درصد از جان باختگان ناشی از تصادفات در استان ایلام ، مربوط به موتورسواران بود.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: موتورسواران یکی از کاربران آسیب پذیر در چرخه ترافیک به شمار می‌آیند و از جمله دلایل مهم درصد بالای سهم موتورسواران در تصادفات بی اعتنایی این قشر به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

او با بیان اینکه تمامی وسایل نقلیه موتوری بایستی به مقررات راهنمایی و رانندگی پایبند باشند و در صورت تخلف با آنان برابر قانون برخورد می‌شود، افزود: متاسفانه تعداد زیادی از موتورسوران خود را مقید به قوانین راهنمایی و رانندگی نمی‌دانند و تخلفات حادثه سازی همچون، عبور از چراغ قرمز، تردد خلاف جهت، تردد در پیاده رو، سبقت‌های غیر مجاز، حرکات نمایشی و ... را مرتکب می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت را یکی دیگر از دلایل بسیار مهم در جان باختن آن‌ها در تصادفات عنوان کرد و ادامه داد: بیشتر افرادی که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند در حوادث و تصادفات بر اثر اصابت سر به زمین یا جان خود را از دست داده و یا دچار معلولیت‌های دائمی می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در ادامه به آمار موتورسواران جان باخته در تصادفات طی ۴ ماهه اول امسال در استان ایلام اشاره کرد و افزود: برابر آمار‌های به دست آمده ۲۵ درصد جان باختگان ناشی از تصادفات رانندگی در استان ایلام مربوط به موتورسواران بوده و رنج سنی آن‌ها نیز بین ۱۵ تا ۲۸ سال است.

او بیان کرد: جان باختن تعداد زیادی از موتورسواران جوانی که در زمره نیرو‌های فعال و آینده سازان کشور محسوب می‌شوند بسیار نگران کننده است و بایستی خانواده‌ها در این زمینه مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته و از قرار دادن موتورسیکلت در اختیار آن‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.