مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام الله محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) فراخوان چهاردهمین کنگره کشور شعر عاشورایی قروه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به این که فراخوان چهاردهمین کنگره کشور شعر عاشورایی قروه منتشر شده ,اظهار داشت: کنگره شعر عاشورایی به منظور آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی و شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا برگزار می‌شود.

رستمی به شرایط و مقررات شرکت در این کنگره اشاره کرد و افزود: ارسال آثار در همه سبک‌ها و قالب‌های شعری بلامانع است فقط آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت یا چاپ شده باشد.

او با بیان اینکه در این کنگره از هر شرکت کننده حداکثر سه قطعه شعر پذیرفته می‌شود، اضافه کرد: آثار ارسالی از طریق اپلیکیشن ویژه جشنواره ارسال شود و در صورت ادامه شیوع شدید کرونا و تصمیم ستاد کرونای استان این دوره از کنگره بصورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: در بخش ویژه شعر کنگره با موضوع دفاع مقدس و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان‌های فارسی، کوردی و ترکی نیز آثار پذیرفته می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریوماه سال جاری است، گفت: به منظور ارسال راحت و آسان آثار، اپلیکیشینی در این راستا طراحی شده است.

علاقمندان برای دسترسی و دانلود اپلیکیشن و فراخوان چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه می‌توانند به پرتال اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان به آدرس https://kordestan.farhang.gov.ir/fa/farakhanha مراجعه و در صورت داشتن هرگونه سوالی در این خصوص با شماره تلفن ۰۸۷۳۵۲۴۷۴۲۰ دبیرخانه کنگره در شهر قروه تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.