مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، سوگواره بصیرت عاشورایی در سه بقعه ی سطح کردستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در سه بقعه ی  سطح استان و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

کاروند گفت:خادمان بقاع متبرکه کردستان در ماه محرم‌الحرام و همزمان با اجرای طرح «بصیرت عاشورایی»، با اولویت قرار دادن سلامت زائران و عزاداران خود را ملزم به رعایت تمام شیوه‌نامه‌های اجرایی دانسته و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را  بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌دهد.

او افزود: بقعه متبرکه امامزاده هاجر خاتون (س) شهرستان سنندج، بقعه متبرکه امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد (ع) شهر پیرتاج بیجار و بقعه متبرکه امامزادگان هاجر و سارا (س) شهرستان قروه مجری برگزاری طرح هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: در قالب این طرح ویژه برنامه‌هایی از جمله فضاسازی آستان مقدس امامزادگان، تبلیغات محیطی پیرامون اماکن مذهبی، اجرای ویژه برنامه اذن عزا، سیاه‌پوشان صحن و محیط داخلی و خارجی بقعه، راه‌اندازی کاروان عزا، برنامه چهارپایه‌خوانی با تفاهم‌نامه انجام شده با خانه مداحان برگزار می‌شود.

 کاروند برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی، برنامه احلی‌من‌العسل، حضور هیئت‌های عزاداری در صحن امامزادگان و عزاداری روز تاسوعا و عاشورا را از جمله برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی اعلام کرد و گفت: تمام این برنامه‌ها با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

او افزود: بخش قابل توجهی از فعالیت‌های مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه در برنامه‌های اجرا شده از زمان شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برگزار شده و برنامه ریزی لازم جهت بهره برداری حداکثری از این ظرفیت در این ویژه برنامه نیز انجام شده است.

ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی هر سال در ماه‌های محرم و صفر و با هدف اجرای امینانه نیات موقوفات منطبق با اقامه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار