مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی از اشتغال زایی دفاتر پیشخوان دولت برای بیش از ۲ هزار نفر در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد فرزادمدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: اشتغال یکی از عامل‌هایی است که به طور آشکار بر زندگی، میزان رفاه عمومی و سطح رضایت افراد از زندگی، اثر می‌گذارد، از این رو ایجاد فرصت‌های شغلی و استفاده از ظریفیت‌های دفاتر پیشخوان دولت بسیار مهم است.

او افزود: دفتر پیشخوان خدمات دولت به منظور حرکت به سوی دولت الکترونیک، جلوگیری از موازی کاری و کاهش فساد اقتصادی و اداری و تسهیل ارائه خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور راه اندازی شده است و این دفاتر علاوه بر ارائه خدمات الکترونیک به مردم باعث ایجاد اشتغال برای جوانان شده است.

اوبا اشاره به اهمیت وجود دفاتر پیشخوان شهری، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل تشکیل این دفاتر جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های دولتی و حرکت به سوی دولت الکترونیک است و ایجاد اشتغال نیز یکی از دستاورد‌های مهم این طرح در کنار سایر دستاورد‌هایی دفاتر پیشخوان دولت می‌باشد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: دولت الکترونیک، شیوه‌ای برای دولت‌ها به منظور استفاده از فناوری جدید می‌باشد که به افراد تسهیلات لازم جهت دسترسی مناسب به اطلاعات و خدمات دولتی، اصلاح کیفیت خدمات و ارائه فرصت‌های گسترده‌تر برای مشارکت در فرایند‌ها و نهاد‌های مردم سالار را اعطا می‌کند و از این رو دفاتر پیشخوان دارای نقش مهمی در این زمینه می‌باشند.

فرزاد اعلام کرد: در استان بیش از ۵۰۰ دفاتر خدمات پیشخوان شهری در استان وجود دارد که این دفاتر برای بیش از ۲۰۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دفاتر پیشخوان ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.