رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر ضرورت سختگیری دستگاه‌های متولی برای مدیریت موج پنجم کرونا از آمادگی مدیریت شهری اصفهان برای توسعه فضاهای واکسیناسیون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به تعطیلی شش روزه کشور با تصمیم ستاد ملی کرونا گفت: امیدواریم در این روز‌ها که همزمان با ایام سوگواری امام حسین (ع) است این مراسم با شکوه و عظمت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود و از سوی دیگر عبور و مرور‌ها مدیریت شده و محدودیت‌های سفر به نحو صحیحی اجرا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه لازم است دستگاه‌های متولی سختگیری کنند تا موج پنجم کرونا مدیریت شود و شبکه بهداشت و درمان بیش از این دچار فرسودگی نشود، افزود: می‌توان با رعایت این موازین که کم هزینه است، از تحمیل هزینه‌های بسیار به جامعه سلامت کشور جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید در راستای فائق آمدن بر مشکلات ناشی از شیوع کرونا همکاری کنند، تصریح کرد: مدیریت شهری آمادگی دارد اگر به توسعه فضا‌های واکسیناسیون و یا هر اقدام دیگری برای کاهش شیوع بیماری و آرامش بیشتر روال واکسیناسیون نیاز است انجام شود.

نورصالحی خاطرنشان کرد: در یک جلسه اضطراری اقدامات مشترکی که مدیریت شهری و دانشگاه علوم پزشکی می‌توانند انجام دهند، احصا شده و کمک‌های مورد نیاز شبکه بهداشت و سلامت از این طریق توسط مدیریت شهری پاسخ داده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیماران زیادی در خانه‌ها بستری هستند، گفت: نیاز است قطعی برق در شهر مدیریت شود تا قطعی‌ها مشکلات این بیماران را تشدید نکند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فرایند انتخاب شهردار با قدرت و قوت درحال پیگیری است، گفت: در میان گزینه‌های انتخاب شهردار افراد فرهیخته با سابقه مدیریتی بالا در سطح کشور وجود داشتند، اما برخی از آن‌ها به دلیل اشتغالاتی که داشتند و یا فرصتی که برای حضور در مسئولیت‌های دیگر در اختیار آن‌ها بود از ادامه فرایند انتخاب شهردار کنار رفتند.

نورصالحی با بیان اینکه همه گزینه‌های مدنظر متعهد و مسئول بودند اما به پنج گزینه رسیدیم و فرایند مصاحبه و گزینش نهایی درحال انجام است، اظهار امیدوری کرد که در فرصت زمان باقی مانده گزینه نهایی شهردار اصفهان مشخص شود.

علیرضا پوژمهرانی سرپرست شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری اصفهان به عنوان یک نهاد عمومی بخشی از هزینه‌های پیشگیری از بیماری را انجام می‌دهد، گفت: این هزینه‌ها بسیار سنگین است، اما به چشم نمی‌آید، ازجمله تعطیلی مراکز فرهنگی و تفریحی شهر و صرف نظر از تمام درآمد‌های پیش بینی شده به دلیل اهمیت بیشتر سلامتی مردم است.

وی با اشاره به خسارت ده‌ها میلیارد تومانی در سازمان فرهنگی تفریحی، شرکت توسعه سیاحتی و مجموعه ناژوان به خاطر محدودیت‌های کرونا، افزود: ضدعفونی مبلمان شهری نیز هزینه دیگری به شهرداری تحمیل کرد، اما همه این هزینه‌ها را به خاطر سلامت مردم با جان و دل می‌پذیریم.

سرپرست شهرداری اصفهان با اشاره به تهیه لایحه دو فوریتی کمک به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: در زمینه تامین نیروی انسانی هم تا حدی می‌توانیم به سیستم بهداشت و درمان کمک کنیم تا فرایند واکسیناسیون شهروندان تسریع شود.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری اصفهان همه دستورالعمل‌های ستاد کرونا را به طور کامل اجرا کرده است، گفت: برخی از امور در اختیار دستگاه‌های دیگر است و برخی نیز نیاز به فرهنگسازی دارد تا شاهد پیشگیری و کنترل بیماری در شهر باشیم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.