رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از ۹۸ تعاونی تخصصی فراگیر مرتبط با حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حسین حسینی کیا رئیس اداره ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی فرصت مناسبی است برای تجلیل از نقش هواداران وطرفداران طبیعت و منابع طبیعی و آبخیزداری که بدون هیچ چشم داشتی در قالب تعاونی‌ها و NGO‌ها (سمن‌ها) و همیاران طبیعت در حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری به ایفای نقش می‌پردازند.

او افزود: تاکنون بیش از ۹۸ تعاونی تخصصی فراگیر مرتبط با حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان رضوی به ثبت رسیده است؛ این تعداد تعاونی بیش از ۶ هزار نفر را تحت پوشش قرارداده و نیمی از آن‌ها هم اکنون فعال هستند از این تعداد ۲۴ تعاونی تخصصی فراگیر بوده که مراحل راه اندازی و ثبت ۵ تعاونی فراگیر جدید در دست اقدام است.

رئیس اداره ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: در همین ارتباط و به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی تاکنون بالغ بر ۶ هزار نفر عضویابی در سامانه همیار طبیعت را به انجام رساندیم.

حسینی کیا بیان کرد: همیار طبیعت به آن دسته از داوطلبان مردمی اطلاق می‌شود که با آموزش‌هایی که به‌وسیله اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری داده می‌شود بصورت مردمی در امر حفاظت، حراست از اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی از جمله اطفاء حریق، نهالکاری، آبیاری، ارسال گزارشات تخریب و تصرف غیر مجاز، قاچاق چوب و ترویج فرهنگ منابع طبیعی یا رو یاور و کمک کار ما می‌باشند.

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.