رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم شهر مشهد با جدیت پای کار مقابله کروناست و با تمام ظرفیتی که در وسع و بضاعت خود دارد، در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد امروز ۲۴ مردادماه برگزار شد. در این جلسه درباره کمک‌های شهرداری به کادر درمان در حوزه بهداشتی تصمیماتی اتخاذ شد.

یکی از مصوبات امروز ارائه خدماتی به علوم پزشکی بود که در اختیار قراردادن پرسنل شهرداری با هدف انجام مأموریت‌های مورد نیاز، در اختیار قرار دادن امکانات و اماکن متعلق به شهرداری به‌ویژه در حاشیه شهر به‌منظور اقدامات پیشگیری از کرونا، اختصاص بودجه تا سقف ۵۰ میلیارد ریال برای پیشگیری از کرونا یا پرداخت به ستاد کرونا یا اختصاص آن به افراد حقوقی از جمله بند‌های این مصوبه بود. همچنین برای روز‌های ۲۷ تا ۳۰ مردادماه که تعطیلی اعلام‌شده ستاد ملی کروناست، درباره تعطیلی قطارشهری و کاهش ساعت کاری اتوبوس‌رانی تصمیم‌گیری شد.

مدیریت شهری مشهد با جدیت پای کار مقابله با کروناست

حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آغاز سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به لایحه دوفوریتی شهرداری مشهد در خصوص مقابله با ویروس کرونا، گفت: جان و سلامت مردم برای شورای ششم مشهد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و لذا با توجه به وضعیت حاد مشهد و تعطیلی ادارات از فردا، این جلسه به صورت فوق‌العاده در برنامه قرار گرفت.

او در تشریح این لایحه که به تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید، افزود: براساس این مصوبه، شهرداری می‌تواند با توجه به شرایط و وضعیت اضطراری حاکم بر مشهد، در اسرع وقت، امکانات و ظرفیت‌های قابل تخصیص مدیریت شهری، به صورتی که موجب صدمه رسیدن به ماموریت‌های روزمره شهرداری نشود، در طول دوره پیک، در اختیار ستاد مقابله با کرونای استان قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه کارکنان و پرسنل شهرداری به منظور انجام ماموریت‌های مورد نیاز و مدیریت شرایط بحرانی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، افزود: در کنار دو مورد یاد شده، اماکن و فضاهای در اختیار مدیریت شهری مشهد، اعم از سوله‌های بحران و سالن‌های ورزشی و فرهنگسراها  به‌ویژه در حاشیه شهر برای ایجاد فضای مناسب برای واکسیناسیون و بستری بیماران کرونایی اختصاص یافت.

موحدیان همچنین از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور پیشگیری و درمان کرونا خبر داد و بیان کرد: مدیریت شهری وظیفه خود می‌داند که در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد باشد و مصوبه امروز نشان از توجه ویژه شورای ششم به مقوله مهم مقابله با کروناست ولی در عین حال مسئولیت اصلی این حوزه با دانشگاه بوده که باید تدابیر لازم را بیاندیشد.

حسینی نماینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جلسه فوق‌العاده شورای شهر مشهد نیز گفت: موج پنجم از ۱۵ ماه قبل شروع شد و سرعت آن خیلی بیشتر است. یک نفر مبتلا شود مابقی خانواده را نیز مبتلا خواهد کرد.

او با بیان اینکه در زمینه بهداشت و سلامت دانشگاه‌ها ۲۵ درصد متولی است و بقیه سایر سازمان‌ها و دستگاه است، افزود: در مشهد نزدیک ۲ هزار بیمار بستری داریم و از این تعداد ۴۰۰ نفر در‌ آی سی یو بستری هستند.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در مشهد ۱۰۰ تخت‌ آی سی یو لازم داریم. در زمینه کیت‌های های آزمایشگاهی و محل واکسیناسیون لازم داریم و جزو واجبات است. اگر ۱۰۰ تخت راه اندازی نکنیم دچار مشکل خواهیم شد.

حسینی بیان کرد: در پیک‌های قبل رنج سنی ۸۰ بود و الان سن فوتی کاهش یافته و بین ۴۰ تا ۵۰ سال هستند.

در ادامه این جلسه، دو فوریت لایحه شهرداری مشهد در جلسه امروز فوق‌العاده شورای شهر با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید.

لایحه دو فوریتی که شهردار مشهد ارائه کرده به شرح زیر است:

به شهرداری اجازه داده می‌شود با توجه به وضعیت بحرانی نسبت به در اختیار قرار گرفتن امکانات و تجهیزات به ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی در طول دوره پیک اقدام شود.

مهدی ناصحی نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در صحن علنی شورا گفت: یکی از تکالیف مدیریت شهری ایجاد آرامش برای مردم است. کرونا آرامش را از مردم گرفته است. تشکر می‌کنم از سرپرست شهرداری مشهد و اعضای شورا که مقدمات این طرح را فراهم کردند.

 دیروز ۷۹ نفر را از دست دادیم، باید ارگان‌ها بسیج شوند

مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دیروز ۷۷۰ نفر در خراسان رضوی بستری شدند و ۷۹ نفر فوتی داشتیم.

او افزود: وقتی در زلزله سفید سنگ ۲ تا ۳ نفر کشته شدند همه امکانات هلال احمر و سپاه بسیج شدند! میانگین سنی اینجا بسیار کمتر از آنجاست. ۱۸ ماه است که نیرو‌ها دارند ۲شیفت کار می‌کنند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ما با این تعداد نیرو نمی‌توانیم خدمت خوبی به مردم بدهیم! خیلی از سازمان‌ها گفتند کمک می‌کنیم، اما بسیار کم بود و از ما انتظار داشتند! فروردین ۹۹، شهرداری اطلاع‌رسانی وسیعی را برای هشدار به مردم انجام داد که باید دوباره تکرار شود، داریم شرمنده مردم می‌شویم!

رضا خواجه نائینی سرپرست شهرداری مشهد در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم، از بخشودگی اجاره‌ها تا عوارض نوسازی واحد‌های تجاری، تعدیل پیمان ها، بازار‌های سیار تا رقم مستقیم ۲۰۰ میلیارد تومان کمک برای مقابله با این ویروس.

او افزود: تا به حال ۵ لایحه در این خصوص ارائه شده است، برای وسایل بهداشتی دانشگاه ۱۵ میلیارد تومان شهرداری هزینه پرداخته است همچنین۲۰۰ میلیارد تومان تخفیف داده‌ایم.

تعطیلی حمل‌ونقل عمومی مشهد در تعطیلات ۶ روزه

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد با هفت رای موافق، سه رای ممتنع و سه رای مخالف طرح پیشنهادی کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک مبنی بر تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در تعطیلات پیش رو به تصویب رسید.

با توجه به تعطیلی روز‌های ۲۵ تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ از سوی ستاد ملی کرونا، شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به تعطیلی کلیه خدمات قطارشهری در این ایام و اتوبوس‌رانی در روز‌های ۲۷ تا ۳۰ مرداد ماه و کاهش ساعت کار اتوبوس‌رانی به دو بازه حداکثر سه ساعته در روز‌های ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ اقدام نماید.

استمرار تعطیلی یا کاهش ساعت فعالیت بعد از ۳۰ مرداد به تشخیص شهرداری مشهد، با هماهنگی ستاد کرونا خواهد بود.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.