یوسفی گفت: ظرفیت بیمارستان‌های شهرستان سنندج در حال تکمیل شدن است و هشدار داد که دیگر فرصت تکرار و تذکر نداریم وهمه باید رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، یوسفی رییس مرکز بهداشت شهرستان سنندج با اشاره به این که  ظرفیت بیمارستان‌های شهرستان سنندج در حال تکمیل شدن است اظهار کرد: یکی از وظایف بهداشت کاهش ورودی به بیمارستان‌ها از طریق مریض یابی است که در بیماری کرونا به وسیله تست گرفتن انجام می‌شود و اکنون در سنندج ۴ مرکز خصوصی و ۴ مرکز دولتی امر بیمار یابی را انجام می‌دهند.

یوسفی آموزش و اطلاع رسانی را از دیگر اقدامات مهم در رسانه‌های استان ذکر کرد و افزود: شهربازی ها، اماکن عمومی، پاساژ‌ها و برپایی نماز جماعات و مراسم‌های مذهبی در اماکن سر بسته باید در شرایط موجود تعطیل شوند.

او، نظارت بر تعطیلی اصناف و مراکز تفریحی را بسیار ضعیف ذکر کرد و افزود: در شرایط فعلی فرصت تکرار ابلاغ و تذکرات را نداریم و همه باید تکلیف وضعیت موجود را به ویژه در برپایی نماز جمعه، رستوران ها، تالارها، شهربازی‌های سرباز و سر پوشیده و کلیه اصناف مشخص کنند.

رئیس مرکز بهداشت سنندج  پذیرش و باز بودن آموزشگاه‌های خصوصی و دولتی را حتی با حضور ۱۰نفر نیز غیر قابل توجیه و ضروری دانست.

یحیی نظری فرماندار سنندج نیز در ادامه این جلسه گفت: با اعلام محدودیت‌های جدید کرونایی از سوی ستاد کرونا در کشور همه باید تلاش کنند که این مصوبات به صورت صحیح اجرا شود.

او از منع تردد بین شهری و لغو صدور مجوز از سوی فرمانداری سنندج خبر داد و بیان کرد: دستگاه‌های قضایی و انتظامی باید برای اجرای کامل محدودیت‌ها نظارت کامل داشته باشند.

فرماندار سنندج بر تعطیلی اصناف گروه سه و چهار به ویژه پاساژ‌ها تاکید کرد و گفت: این تعطیلی شامل بانک‌ها و اصناف و ادارات می‌شود.

نظری منع تردد را برای وسایل نقلیه خدمات رسان از جمله آمبولانس‌ها لغو اعلام کرد و افزود: این هفته مردم باید دستگاه‌های اجرایی را در مصوبات ستاد کرونا همراهی کنند تا هزینه و خسارات ناشی از بیماری کرونا کاهش یابد و زنجیره انتقال آن قطع شود.

او بر امر واکسیناسیون از سوی مردم تاکید و بیان کرد : مردم هر چه سریعتر به اماکن اعلام شده جهت واکسینه شدن مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.