واکسیناسیون ۲۶ درصد مردم استان همدان در برابر ویروس کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از واکسیناسیون بیش از ۲۶ درصد مردم استان در برنامه ملی واکسیناسیون در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد خزایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۲۶ درصد مردم استان در برابر ویروس کرونا گفت: بیش از ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است که از این میزان ۳۱۵ هزار نفر دوز نوبت اول و بقیه در هر دو دوز واکسینه شده اند.

او افزود: ۸۶ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال استان همدان نیز دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: تزریق واکسن به گروه‌ها و مشاغل پرخطر همچون فرهنگیان، کارمندان بانک، امور مالیاتی، زندانیان، قضات و کارمندان دادگستری، عوامل نیروی انتظامی به ویژه افراد مستقر در مرکز شماره گذاری خودرو در حال انجام است و برخی از مشاغل نیز به پایان رسیده است.

محمد خزایی با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا به کارکنان اداره کل بازرسی و طلاب در حال پایان است، افزود: واکسیناسیون رانندگان فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله رانندگان تاکسی و اتوبوس نیز از پنجشنبه هفته گذشته شروع شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برای واکسینه کردن رانندگان حمل و نقل عمومی، پایگاه خودرویی واکسیناسیون در شهر همدان واقع در بلوار ارم راه اندازی شده است.

خزایی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های همدان، ملایر و فامنین گفت: مراکز واکسیناسیون خودرویی دایر شده است، تصریح کرد: رانندگان تاکسی و اتوبوس برای ثبت نام تزریق واکسن کرونا با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir نام نویسی کرده و پس از دریافت پیامک در زمان تعیین شده به همراه مدارک به پایگاه خودرویی واکسیناسیون مراجعه کنند.

او افزود: تزریق واکسن به سالمندان و افردا ناتوان نیز در پایگاه واکسیناسیون خودرویی صورت می‌گیرد با این وجود دیگر افراد نیز در صورت انتخاب این پایگاه برای تزریق واکسن می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پایگاه خودرویی تزریق واکسن کرونا در شیفت صبح فعال بوده و روزانه نسبت به تزریق واکسن به ۲۰۰ نفر اقدام می‌کند.

خزایی تصریح کرد: این هفته  پایگاه خودرویی تزریق واکسن کرونا در همدان راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.