جعفری گفت:دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هستند و در صورت عدم اجرا در مراجع قانونی باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در صد وشصت و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به مطرح شدن مشکل چند واحد تولیدی اشاره کرد و اظهار داشت: بنابر دلایلی برخی از دستگاه‌های اجرایی به جای حمایت از این واحد‌ها به گونه دیگری عمل می‌کنند.

او افزود: مصوباتی در این کارگروه به منظور رفع مشکلات واحد‌های تولیدی به تصویب رسیده است که طبق قانون بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرایی کردن آن‌ها هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: طبق قانون هر کدام از بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی که نسبت به این مصوبات بی توجه باشند و آنرا اجرایی نکنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

جعفری افزود: واحد بازیافت ضایعات پلاستیک در سنندج چند سالی است فعالیت دارد و کار آن‌ها هم در راستای کمک به محیط زیست است و حال به دلیل توسعه روستای حوالی واحد صنعتی، آن واحد با مشکلاتی مواجه شده است، اما این مسئله نباید مانع فعالیت آن شود.

او بیان کرد: هر واحد تولیدی در هر زمانی و به هر دلیلی با مشکلی مواجه شد باید در جلسات کارشناسی مطرح شود و به دنبال راهکاری برای جلوگیری از تعطیلی و بیکاری افراد شاغل در آن بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: در این جلسه مصوب می‌شود که واحد بازیافت ضایعات پلاستیک تا یک سال آینده به فعالیت خود ادامه دهد و در این مدت اقدامات لازم را برای جابه جایی انجام دهد.

از جمله دستورکار‌های این جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان شامل بررسی و تصویب تسهیلات بانکی طرح و واحد‌هایی از محل رونق تولید، شرکت مبتکر سلامت شادینو واحد بسته بندی خشکبار، واحد سردخانه دومداره سه هزار و ۵۰۰ تنی، واحد تولید دستکش نخی روکش دار، واحد آب معدنی کانی کاو کوسالان و شرکت بوژان پلاسک زاگرس بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.