هشدار پوتین درباره خسارت بلایای طبیعی در روسیه

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به میزان خسارات وارد شده بر روسیه به دلیل بلایای طبیعی در سال جاری میلادی، خواستار تلاش بیشتر در این زمینه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز مسکو، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در کنفرانسی ویدئویی درباره میزان خسارات وارد شده بر جنگل‌های سیبری براثر آتش‌سوزی، خواستار تلاش بیشتر در زمینه تغییرات آب و هوایی شد.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «میزان خسارات ناشی از بلایای طبیعی بر روسیه در سال جاری میلادی به قدری است که باید تلاش سیستماتیک در زمینه اقلیمی را افزایش دهیم.»

پوتین همچنین با هشدار به مقامات و بیان آنکه در روز‌های آتی باید از ساکنان بیشتری بخواهند مناطق آسیب‌دیده را ترک کنند، اعلام کرد: «میزان بارندگی ماهانه در جنوب روسیه در مدت چند ساعت کاهش می‌یابد، اما در مقابل در شرق خشکسالی، آتش‌سوزی‌ها را تشدید می‌کند.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین از مقامات خواست تا برآیندی از میزان خسارات احتمالی آینده داشته باشند و احداث منازل مسکونی را آغاز کنند.

روسیه هر سال تابستان شاهد گرمای شدید و به موجب آن آتش‌سوزی در جنگل‌های این کشور است، شدت آتش‌سوزی جنگل‌ها در سال‌های اخیر به قدری است که نگرانی کارشناسان آب و هوایی را برانگیخته است.

در این کنفرانس مقامات سیبری که جنگل‌هایش آتش‌گرفت و منطقه‌ای دیگر از جنوب روسیه که بسیار از سیل آسیب دیده است، شرکت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار