استاندار خراسان جنوبی از ممنوعیت دسته روی هیئات مذهبی در ایام محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: محیط‌های ورزشی، مدارس و دانشگاه‌ها و هر مکان دولتی که در سطح استان از فضای باز برخوردار است، باید در اختیار برگزار کنندگان مراسم عزاداری قرار دارد.

او افزود: دسته روی هیئت‌های عزاداری نیز در این ایام، ممنوع است و سازمان تبلیغات اسلامی استان باید گزارش‌های مربوط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به صورت مستمر به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ارسال کند.

ملانوری اظهار کرد: طرح محله محور شهید سلیمانی با همکاری نیروی مقاومت بسیج و دانشگاه علوم پزشکی با قدرت در استان در حال اجراست و توانسته در بحث بیماریابی موفق عمل کند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس مصوبات جلسه قبل، مقرر گردید تیم‌های ۳ و یا ۵ نفره طرح شهید سلیمانی در محل برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) مستقر شوند.


بیشتر بخوانید


او در خصوص جلسات اداری گفت: از امروز برگزاری جلسات بالای ۱۰ نفر ممنوع است و چنانچه حضور عضو دیگری در جلسه لازم باشد باید به صورت مجازی در جلسه حضور پیدا کند و برگزاری کلیه همایش ها ممنوع است.

ملانوری با تأکید بر این که در حوزه مرز نیز سازمان‌های مرتبط باید به طور جدی طبق ضوابط ابلاغی قبلی عمل کنند، اظهار کرد: خراسان جنوبی که از استان‌های ممتاز در بحث مدیریت مرز است، در رابطه با جلوگیری از ورود ویروس از مرز به استان و کشور نیز موفق عمل کرده است.

استاندار به وضعیت واکسیناسیون جامعه هدف در استان اشاره کرد و گفت: اسامی افرادی که در گروه‌های سنی واکسیناسیون قرار گرفته اند، اما نسبت به انجام آن اقدام نکرده اند احصاء شده و در اختیار طرح شهید سلیمانی قرار می‌گیرد تا اقناع سازی این عزیزان صورت گیرد.

او عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت واکسن و دارو در استان مطلوب است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.