سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : بزودی خاموشی‌ها متوقف می‌شود یا به کمترین اندازه خواهد رسید .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد مرادی سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان این‌که بزودی خاموشی‌ها متوقف می‌شود یا به کمترین اندازه خواهد رسید، گفت : براساس اطلاعاتی که از شرکت توانیر دریافت کرده‌ایم، امیدواریم که از دو سه روز دیگر قطعی نداشته باشیم یا میزان خاموشی‌ها به کمترین زمان ممکن برسد.

او گفت : هم‌اکنون روزانه ۲ ساعت قطعی برق برای همه مشترکان خانگی اعمال می‌شود، اما فیدر‌های حساس از جمله بیمارستان‌ها و مراکز مهم از خاموشی معاف هستند.

او اولویت شرکت توزیع برق استان را تامین برق مشترکان خانگی دانست و افزود: برق بیشتر صنایع استان قطع شده جز برخی مراکز حساس که دسترسی آن‌ها به برق ضروری است.

او افزود: مهم‌ترین دلیل اعمال خاموشی‌ها در استان افزایش دمای هوا و نیز کاهش نزولات آسمانی و از مدار خارج شدن چهار نیروگاه از مدار تولید بوده است به‌طوری‌که سبب شده در کل کشور مصرف از تولید برق پیشی بگیرد.

 مرادی گفت: شبکه برق یک شبکه پیوسته است و دیسپاچینگ ملی به هر یک از استان‌ها سهمیه می‌دهد و ما نیز باید برای حفظ شبکه، مدیریت بار اضطراری را اعمال کنیم.

سرپرست شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان این‌که زمان دقیق خاموشی مشترکان در سایت شرکت توزیع به آدرس www.kpedc.ir به صورت روزانه اعلام می‌شود، افزود: از این‌که مجبوریم ساعتی از روز، برق مردم استان را قطع کنیم عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم که این اتفاق از دو سه روز دیگر و با کاهش دما متوقف شود مگر درصورتی که اتفاق ناخواسته‌ای رخ دهد.

 مرادی گفت: به ازای یک درجه کاهش دما، ۳۰ مگاوات از مصرف برق استان و هزار و ۵۰۰ مگاوات از مصرف برق کشور کاسته می‌شود.

او از همه شهروندان هم خواست که در زمینه مدیریت مصرف همکاری کنند و به‌عنوان نمونه دمای کولر گازی را بر روی ۲۵ درجه و کولر آبی را بر روی دور کند قرار دهند و از استفاده وسایل برقی در ساعات پیک مصرف یعنی ۱۲ تا ۱۸ خودداری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.