رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به قطعی برق در برخی مراکز واکسیناسیون کرونا گفت : این امر موجب فساد واکسن‌ها خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیر افزایشی بستری‌های کرونا در استان، از دستگاه‌هایی که بیمارستان دارند درخواست کمک کرد.

او گفت : این انتظار از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و تامین اجتماعی هست که مانند موج‌های قبلی به کمک آمده و بیمارستان‌های خود را در اختیار دانشگاه قرار دهند.

او با اشاره به افزایش مراجعات جهت واکسیناسیون دز دوم کرونا، افزود: در همین راستا باید شیفت دوم را در مراکز واکسیناسیون فعال کنیم که در این زمینه نیازمند تامین نیرو هستیم.

مرادی افزود: در همین راستا از دستگاه‌های استان می‌خواهیم که در تامین نیرو دانشگاه را یاری دهند و از دستگاه‌هایی که در حوزه درمان فعال هستند می‌خواهیم که نیروی ماهر جهت تزریق واکسن در اختیار دانشگاه قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی به مشکلات قطعی برق و اینترنت در دانشگاه و مراکز واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: در مراکز واکسیناسیون قطعی برق می‌تواند مشکل ساز شود، چرا که واکسن‌های کرونا فاسد خواهند شد.

او افزود: در مراکز واکسیناسیون کرونا واکسن‌ها باید در یخچال نگهداری شوند و در همین راستا تحت هیچ شرایطی نباید برق این مراکز قطع شود.

روند مطلوب واکسیناسیون کرونا

 ابراهیم شکیبا رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون کرونا در استان گفت: تاکنون ۲۸ درصد جمعیت هدف استان دز اول واکسن را دریافت کرده اند.

شکیبا با اشاره به فعالیت ۳۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان گفت: متاسفانه قطعی برق مشکلاتی برای این مراکز ایجاد کرده است.

او افزود: در این مراکز قطعی برق موجب فاسد شدن واکسن‌های کرونا خواهد شد، بنابراین تقاضا داریم تحت هیچ شرایطی برق این مراکز قطع نشود.

شکیبا گفت: تنها سردخانه مرکزی که محل نگهداری محموله‌های واکسن است برق اضطراری دارد و مراکز واکسیناسیون از این تجهیزات برخوردار نیستند، بنابراین نباید برق آن‌ها تحت هیچ شرایطی قطع شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.